Menü

Edzés otthon!

Nem szeretsz, vagy nem tudsz közösségben sportolni? Kisgyermekkel vagy otthon és nem tudsz kimozdulni? Mégis mozognál valamit? Eddz otthon! Számtalan lehetőséged van otthon megdolgozni azért a nyári formáért, akár gyermeked mellett. Ráadásul ingyen, vagy minimális anyagi ráfordítással. Máris segítünk, hogyan kezdd el!

Bár sokan komolytalannak tartják az otthoni edzést, ők valószínűleg még nem találkoztak néhány neves magyar, vagy külföldi edző /edzőnő weboldalával és tornáival, saját testsúlyos edzéseivel, vagy súlyzós gyakorlataival, melyek közül bármelyik 20 perces kalóriagyilkos zsírégető, minden izomcsoportot megmozgató, vagy saját testsúlyos blokk is keményen a padlóra tudja küldeni az embert. Konditerem nélkül.

Az otthoni edzésnek ráadásul számtalan előnye van: többek között nem kell senkihez sem alkalmazkodni, nem kell a gépekre várni, olyan zenét hallgatsz, amilyet te szeretnél, s senki nem látja, ha erőlködsz, izzadsz, kipirulsz, ha nevetsz, vagy kiabálsz.

Természetesen hátránya is van, de most az otthoni edzés előnyeit szeretnénk kiemelni azok számára, akiknek nincs más lehetőségük, mint az otthonukban tornázni. Tény és való, vannak olyan időszakok az életünkben, amikor nem tudunk elmenni sportolni, ettől függetlenül nem kell lemondani a nyári formát segítő gyakorlatokról.

Aki otthon sportol, megteheti anyagi ráfordítás nélkül, ez esetben egy törülközőn és egy pléden kívül semmi másra nem lesz szükség - anno én is így kezdtem. Elég hozzá egy internet, ahol számtalan edzés, torna video, saját testsúlyos gyakorlat, köredzés megtalálható és ingyen megnézhető.

A fekvőtámaszok és négyütemű fekvők nagyon jól formálják és erősítik az egész testet, a felkart és a törzset különösképp. A hasizom gyakorlatok száma is végtelen, a plank gyakorlatról pedig garantáltan elmondható, hogy rendkívül hatásos. A guggolás is egyszerű, mégis hatékony mozgásforma, nem kerül semmibe. A felkar gyakorlatok remekül elvégezhetőek kezdetben vízzel, vagy akár homokkal megtöltött ásványvizes üvegekkel. Utazáshoz is ideális, hiszen bármikor kéznél van egy ilyen súlyzó.

Ha kicsit haladóbb szintre kerülünk, akkor a későbbiekben mindenképp érdemes beszerezni néhány kézi súlyzót, kettlebell-t, egy step padot, vagy zsámolyt, esetleg gumikötelet, ugrókötelet, húzódzkodó rudat. Az otthoni edzéshez is szükség van mindenképp arra, hogy az alapokkal tisztában legyünk. Erre én- csak ebben a pillanatban és csak most- számtalan weboldalt, leírást találtam, akár konkrét gyakorlatsorral, videókkal szemléltetve. Ez sem lehet mától kifogás!

Akár otthon, akár a szabadban, akár teremben edzünk, abban a legtöbb sportoló egyetért, hogy mindenki arra szakít időt, amire akar. Ha pedig ma kicsit előbb érsz haza a munkából, vagy 20 percig eljátszik, esetleg alszik a gyerek, ne foglalkozz mással, szánj időt magadra!

10 000 lépés az egészséghez. Eddig ma mennyi volt?

Hallottuk már néhányszor, hogy aki egészséges és fitt szeretne lenni, annak10 ezer lépést kell megtennie egy nap. Mi ebben az igazság, hogy érhetjük el ezt a lépésszámot, mennyit kell mozogjuk egy nap? „Beszélgessünk” erről kicsit.

Az ugrókötelezés jótékony hatásai

Nem, az ugrókötél nem csak az iskolai tornaórákra való! Egy igazi alakformáló társ, mivel az ugrókötelezés számos jótékony hatással bír. Lehetőséged van szórakoztató módon szálkásítani a testedet a rendszeres ugrókötelezés által, amely vegyíti a kardió és az izomerősítő gyakorlatokat. Ne várj tovább, kezdj bele!

Életveszélyes súlycsökkentő szerek

Ha fogytán a türelmed fogyókúrád során, érthető, ha a gyors siker érdekében a súlycsökkentő szerekhez fordulnál. Többségük biztonságos, és ha betartod a használati utasítást, eredményesen egészíti ki diétádat. Néhányuk azonban olyan összetevőket tartalmazhat, melyek súlyosan károsítják egészségedet.

Pajzsmirigybetegség és sport

Pajzsmirigybetegségnél egyáltalán nem tilos a sporttevékenység, sőt! sokat javíthat az életmódváltással együtt elkezdett és rendszeresen végzett testmozgás. Pajzsmirigybetegségnél nemcsak az életmódváltás fontos, néhány mozgásforma segítséget jelent.

SMR henger. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz?

Az SMR, vagyis self-myofascial release roller, egy henger, melynek lényege, hogy tulajdonképpen egy kötőszöveti önmasszázst végezhetünk vele, a letapadt izmok fellazítására szolgál. Aktuális divatkellék, vagy hatékony sporteszköz? Hogyan kell használni és mik azok a trigger pontok?