Menü

Edzés otthon!

Nem szeretsz, vagy nem tudsz közösségben sportolni? Kisgyermekkel vagy otthon és nem tudsz kimozdulni? Mégis mozognál valamit? Eddz otthon! Számtalan lehetőséged van otthon megdolgozni azért a nyári formáért, akár gyermeked mellett. Ráadásul ingyen, vagy minimális anyagi ráfordítással. Máris segítünk, hogyan kezdd el!

Bár sokan komolytalannak tartják az otthoni edzést, ők valószínűleg még nem találkoztak néhány neves magyar, vagy külföldi edző /edzőnő weboldalával és tornáival, saját testsúlyos edzéseivel, vagy súlyzós gyakorlataival, melyek közül bármelyik 20 perces kalóriagyilkos zsírégető, minden izomcsoportot megmozgató, vagy saját testsúlyos blokk is keményen a padlóra tudja küldeni az embert. Konditerem nélkül.

Az otthoni edzésnek ráadásul számtalan előnye van: többek között nem kell senkihez sem alkalmazkodni, nem kell a gépekre várni, olyan zenét hallgatsz, amilyet te szeretnél, s senki nem látja, ha erőlködsz, izzadsz, kipirulsz, ha nevetsz, vagy kiabálsz.

Természetesen hátránya is van, de most az otthoni edzés előnyeit szeretnénk kiemelni azok számára, akiknek nincs más lehetőségük, mint az otthonukban tornázni. Tény és való, vannak olyan időszakok az életünkben, amikor nem tudunk elmenni sportolni, ettől függetlenül nem kell lemondani a nyári formát segítő gyakorlatokról.

Aki otthon sportol, megteheti anyagi ráfordítás nélkül, ez esetben egy törülközőn és egy pléden kívül semmi másra nem lesz szükség - anno én is így kezdtem. Elég hozzá egy internet, ahol számtalan edzés, torna video, saját testsúlyos gyakorlat, köredzés megtalálható és ingyen megnézhető.

A fekvőtámaszok és négyütemű fekvők nagyon jól formálják és erősítik az egész testet, a felkart és a törzset különösképp. A hasizom gyakorlatok száma is végtelen, a plank gyakorlatról pedig garantáltan elmondható, hogy rendkívül hatásos. A guggolás is egyszerű, mégis hatékony mozgásforma, nem kerül semmibe. A felkar gyakorlatok remekül elvégezhetőek kezdetben vízzel, vagy akár homokkal megtöltött ásványvizes üvegekkel. Utazáshoz is ideális, hiszen bármikor kéznél van egy ilyen súlyzó.

Ha kicsit haladóbb szintre kerülünk, akkor a későbbiekben mindenképp érdemes beszerezni néhány kézi súlyzót, kettlebell-t, egy step padot, vagy zsámolyt, esetleg gumikötelet, ugrókötelet, húzódzkodó rudat. Az otthoni edzéshez is szükség van mindenképp arra, hogy az alapokkal tisztában legyünk. Erre én- csak ebben a pillanatban és csak most- számtalan weboldalt, leírást találtam, akár konkrét gyakorlatsorral, videókkal szemléltetve. Ez sem lehet mától kifogás!

Akár otthon, akár a szabadban, akár teremben edzünk, abban a legtöbb sportoló egyetért, hogy mindenki arra szakít időt, amire akar. Ha pedig ma kicsit előbb érsz haza a munkából, vagy 20 percig eljátszik, esetleg alszik a gyerek, ne foglalkozz mással, szánj időt magadra!

Rossznak vélt ételek fogyasztása fogyókúra alatt

Talán meglepő lehet, de akad néhány rossznak titulált étel, amelyek fogyasztása fogyókúra alatt sem az ördögtől való. Vessünk néhányra egy pillantást!

A hormonális elhízás észrevehető jelei

Nagyon sok oka lehet az elhízásnak. Ide tartozik az örökletes hajlam, a rossz étkezési szokások, vagy a mozgásszegény életmód.

Kalóriaszegény ételek a sikeres diétához

Itt a tavasz és szeretnénk újra formába lendülni. Sokan csak az edzést vagy a táplálkozás megreformálását választják eszköznek, de mindkettő fontos.

A fenékformád elárulja, mitől hízol a legjobban

Hogy a feneked formája alapján lehet következtetni arra, hogyan és mitől hízol, annak oka a hormonokban keresendő. Most megtudhatod, milyen típusú hízásra vagy leginkább hajlamos, és mire kell odafigyelned, hogy elkerüld a plusz kilókat!

Ételek, melyek több cukrot tartalmaznak, mint gondolnád

Abban mindenki egyetért, hogy túl sok cukrot fogyasztani nagyon egészségtelen, mert növeli például a 2-es típusú cukorbetegség, az elhízás és a rák kockázatát, de a szívbetegségeket is említhetném. Sokan próbálják megtalálni a számukra megfelelőbb diétát, törekednek a cukorfogyasztás csökkentésére, ám ez nem is olyan könnyű, ha nem tudjuk, mely ételek mennyi cukrot tartalmaznak.