Menü

Edzés otthon!

Nem szeretsz, vagy nem tudsz közösségben sportolni? Kisgyermekkel vagy otthon és nem tudsz kimozdulni? Mégis mozognál valamit? Eddz otthon! Számtalan lehetőséged van otthon megdolgozni azért a nyári formáért, akár gyermeked mellett. Ráadásul ingyen, vagy minimális anyagi ráfordítással. Máris segítünk, hogyan kezdd el!

Bár sokan komolytalannak tartják az otthoni edzést, ők valószínűleg még nem találkoztak néhány neves magyar, vagy külföldi edző /edzőnő weboldalával és tornáival, saját testsúlyos edzéseivel, vagy súlyzós gyakorlataival, melyek közül bármelyik 20 perces kalóriagyilkos zsírégető, minden izomcsoportot megmozgató, vagy saját testsúlyos blokk is keményen a padlóra tudja küldeni az embert. Konditerem nélkül.

Az otthoni edzésnek ráadásul számtalan előnye van: többek között nem kell senkihez sem alkalmazkodni, nem kell a gépekre várni, olyan zenét hallgatsz, amilyet te szeretnél, s senki nem látja, ha erőlködsz, izzadsz, kipirulsz, ha nevetsz, vagy kiabálsz.

Természetesen hátránya is van, de most az otthoni edzés előnyeit szeretnénk kiemelni azok számára, akiknek nincs más lehetőségük, mint az otthonukban tornázni. Tény és való, vannak olyan időszakok az életünkben, amikor nem tudunk elmenni sportolni, ettől függetlenül nem kell lemondani a nyári formát segítő gyakorlatokról.

Aki otthon sportol, megteheti anyagi ráfordítás nélkül, ez esetben egy törülközőn és egy pléden kívül semmi másra nem lesz szükség - anno én is így kezdtem. Elég hozzá egy internet, ahol számtalan edzés, torna video, saját testsúlyos gyakorlat, köredzés megtalálható és ingyen megnézhető.

A fekvőtámaszok és négyütemű fekvők nagyon jól formálják és erősítik az egész testet, a felkart és a törzset különösképp. A hasizom gyakorlatok száma is végtelen, a plank gyakorlatról pedig garantáltan elmondható, hogy rendkívül hatásos. A guggolás is egyszerű, mégis hatékony mozgásforma, nem kerül semmibe. A felkar gyakorlatok remekül elvégezhetőek kezdetben vízzel, vagy akár homokkal megtöltött ásványvizes üvegekkel. Utazáshoz is ideális, hiszen bármikor kéznél van egy ilyen súlyzó.

Ha kicsit haladóbb szintre kerülünk, akkor a későbbiekben mindenképp érdemes beszerezni néhány kézi súlyzót, kettlebell-t, egy step padot, vagy zsámolyt, esetleg gumikötelet, ugrókötelet, húzódzkodó rudat. Az otthoni edzéshez is szükség van mindenképp arra, hogy az alapokkal tisztában legyünk. Erre én- csak ebben a pillanatban és csak most- számtalan weboldalt, leírást találtam, akár konkrét gyakorlatsorral, videókkal szemléltetve. Ez sem lehet mától kifogás!

Akár otthon, akár a szabadban, akár teremben edzünk, abban a legtöbb sportoló egyetért, hogy mindenki arra szakít időt, amire akar. Ha pedig ma kicsit előbb érsz haza a munkából, vagy 20 percig eljátszik, esetleg alszik a gyerek, ne foglalkozz mással, szánj időt magadra!

A kettlebelles edzés előnyei

A kettlebell egy speciális gömb alakú súlyzó, mellyel az egész testet jól át lehet mozgatni, hatékony zsírégető és alakformáló mozgásforma.

A sav-bázis diéta

A diéták jó részének egy kellemetlen hozadéka, hogy a gyomorsav erősebb dolgozik, ezzel gyomorégést tapasztalhatunk, ez pedig rágcsáláshoz vezet, innentől pedig borul a dolog. Dolgok, amiket tudni érdemes a sav-bázis diétáról.

Étkezések gyakorisága

A táplálkozástudományi kutatások több mint húsz éve arra a megállapításra jutottak, hogy az elfogyasztott táplálék mennyiségén és minőségén, energia és tápanyagtartalmán kívül az étkezés gyakorisága is szerepet játszik a szervezet anyagcseréjében és jelentősége lehet az elhízás megelőzésében.

Miért épp a súlyzós edzés?

Az egyik leggyakoribb újévi fogadalom a fogyás és edzés elkezdése. Mutatjuk, miért lehet jó választás a súlyzós edzés.

Étvágycsökkentés természetes módon

Számos étrend-kiegészítő, illetve egyéb mesterséges módszer vagy esetleg műtét áll azok rendelkezésére, akik az étvágyukat csökkenteni szeretnék. Azonban rengeteg természetes módszer is létezik, amit ezeken kívül segítségül hívhatunk, ha szeretnénk kevesebbet enni.