Menü

Ételek, amelyek segítenek a koncentrálásban

Ahogy öregszünk, a testünk és ezáltal az agyunk is egyre idősebb lesz. A jó hír viszont, hogy beépíthetünk bizonyos ételeket az étrendünkbe, amelyek segíthetnek agyunk jobb egészségének megőrzésében. Ezáltal tovább jó maradhat a memóriánk, és agyunk működése is megfelelő lesz.

A koffein például éberebbé tesz minket. Így fogyaszthatunk kávét vagy csokoládét, jobban fogunk tudni koncentrálni. Hátránya, hogy a hatás csak rövidtávú. Figyelnünk kell a mennyiségre is, hiszen ha túl sok koffeint fogyasztunk, nyugtalannak fogjuk érezni magunkat.

A cukor az agy leginkább preferált üzemanyaga. Nem a szacharóz, hanem a tiszta glükóz. Ezért érdemes például frissen facsart gyümölcslevekből is fogyasztani egy pohárral, ami löketet adhat a memóriának, a mentális képességeknek. Azonban alaposan nézzük meg mit veszünk, és kerüljük a hozzáadott cukrot tartalmazó termékeket!

A reggeli bizonyos embereknél csodákra lehet képes. Egyes kutatások szerint azok a diákok, akik reggeliznek, jobban teljesítenek. A legjobb, ha ilyenkor teljes kiőrlésű gabonát, tejtermékeket, illetve gyümölcsöket fogyasztunk. A mértéktartás ebben az esetben is elengedhetetlen, hiszen ha már reggel túlesszük magunkat, nem leszünk képesek koncentrálni.

Mit tudunk a halfogyasztásról? Azt, hogy agyunk egészségének megőrzéséért ez az egyik legjobb választás! A halas fogások omega-3 zsírsavakban rendkívül gazdagok, ez pedig agyunk számára kulcsfontosságú. A halfogyasztás csökkenti a stroke és a demencia kialakulásának kockázatát. Fogyasszunk legalább heti kétszer halat!

Bár nem gondolom, hogy egészségünk megőrzéséhez feltétlenül szükségünk van távoli országokból érkező termékekre, az avokádót itt kénytelen vagyok megemlíteni, mert annyira pozitív tulajdonságokkal bír. Segít megelőzni a szívbetegségeket, és csökkenti a „rossz koleszterin” szintjét. Habár az avokádó elég zsíros, ez a „nyugodtan ehető, jó zsír” kategóriába tartozik, és így az egészséges véráramlás fenntartásához is hozzájárul, ami pedig testünk összes szervének normális működéséhez elengedhetetlen.

A feketeáfonyára szintén tekinthetünk csodaszerként. Kutatások igazolják, hogy ez az ízletes gyümölcs csökkenti az Alzheimer-kór, illetve a demencia okozta tüneteket, valamint a szabadgyökök okozta agyi károsodások mértékét. Patkánykísérletekben többek között azt is kimutatták, hogy az idősödő állatok izomfunkcióját növelte.

Ám ezenkívül is vannak még dolgok, tevékenységek, amelyek segíthetnek a jobb koncentráció elérésben:

Aludjunk eleget!
Meditáljunk, relaxáljunk, hogy kiürítsük a fejünket!
Igyunk elég folyadékot!
Eddzünk, sétáljunk, mozogjunk!

Fontos, hogy az étkezéseknél mindig odafigyeljünk, miből és mennyit fogyasztunk. Ha túl keveset eszünk, nem lesz elég energiánk, ha túl sokat, akkor pedig túl sokat használ fel a szervezetünk az emésztésre, és azért nem leszünk képesek megfelelően fókuszálni a feladatokra.

Fort Molnár Henriett

Az 5 leghatásosabb méregtelenítő étel

A helytelen táplálkozás miatt a testünkben sok salakanyag, a kötőszövetekben pedig sok felesleges víz halmozódhat fel. Ám akadnak ételek, amelyekkel könnyedén elkerülheted ezeket a problémákat!

A kígyóuborka meglepő hatásai

A kígyóuborka amellett, hogy sokoldalúan felhasználható a konyhában, a szervezetre is számos jótékony hatással bír, ami messze túlmutat a szem alatti karikák eltüntetésében.

A feldolgozott élelmiszerek káros hatásai

Az egészséges életmóddal foglalkozó szakemberek szerint a cukor, a finomított szénhidrátok után a feldolgozott élelmiszerek fogyasztása miatt van komoly ok az aggodalomra. Egyre több dietetikus, életmódtanácsadó javasolja a feldolgozott élelmiszerek fogyasztásának visszaszorítását. Vajon tisztában vagyunk azzal, melyek ezek az ételek, italok?

Mézbogyó - ültesd, csodáld, termeszd, használd fel

Szeretjük a környezetünkben a bokrokat, amik szép zöldek, de ha még termést is hoznak, ami még ehető is, egészséges is és finom is, akkor az csak egy aduász lehet. Ismerd meg a mézbogyót!

Gyógynövények emésztési problémákra

Immunsejtjeink 80%-a a belekben található, a bélrendszer tehát egy nagyon érzékeny, intelligens szervünk, ami egész testünk működéséért felelős.Az emésztési problémák is fontos jelzések, melyek mutatják, hogy valami nincs rendben a szervezetünkben. Ezek a gondok több-kevesebb rendszerességgel mindenkinél felbukkannak enyhébb vagy súlyosabb formában.