A szupermarketek trükkjei
A legtöbb bevásárlóközpont mindenféle felületen és módon, reklámmal, emaillel, online és számtalan más egyéb módszerrel szeretné becsalogatni a potenciális vásárlókat az üzleteikbe. A szupermarketek marketingje a vevők manipulálására nagy hangsúlyt fektet, különböző trükkökkel cserkésznek be minket. Vagy nem?
Advent előtti kézműveskedés
A boltok polcain november elején már sok karácsonyi dekorációt találunk. Ajándékvásárlásra buzdítanak, és talán nem is hiába. Közel az advent, és nem lehet mindent belesűríteni négy hétbe. Íme, néhány ötlet, amit már november elején elkészíthetünk mi magunk.
Vásárlás-mánia
Az üzletek folyamatosan változó-bővülő kínálata mindenkire nagy hatást gyakorol. Vágyakozunk, hogy megvehessük azokat a ruhadarabokat, konyhai eszközöket, játékokat, műszaki cikkeket, amiket a szemünk meglát a boltok polcai között sétálva. De vannak, akik nem csupán eljátszanak a gondolattal, hogy milyen jó lenne megvenni, hanem a tettek mezejére is lépnek. És akik ezt folyton, kényszeresen megteszik, azokra bizony már mondhatjuk, hogy vásárlás-mániások.
Nem a Te hibád!
A túlsúlyos emberek nagy része önhibáján kívül nem tud fogyni. Azt látom, hogy egyszerűen a mai világban egy bevásárlás bármelyik boltban valóságos aknamező. Manipulálnak bennünket az élelmiszer-összetevőkkel, melyek gyakran evésre késztetnek és még nagyobb étvágyat gerjesztenek.
Téli leárazások vagy átverés?
A rengeteg reklám a valóságban gyakran csalódássá válik. A beharangozott óriási kedvezmények helyett sok helyen csak 10-20 százalékos kedvezményt ígérnek, ennyit pedig az év többi napjaiban is látni. Biztosan annyira leakciózzák az árakat, ahogy hirdetik?