Menü

Az 5 legerősebb étvágycsökkentő módszer

A fogyókúra során komoly problémát jelenthet, ha folyamatos éhség gyötör, hiszen ez előbb vagy utóbb ahhoz vezet, hogy eltérj az étrendedtől, ami így nagyban csökkenti a diéta hatékonyságát. Nemcsak az étvágyat elnyomó táplálkozás kiegészítők jelenthetnek azonban megoldást, de néhány egyszerű változtatás is segíthet, hogy ellenállj a kísértésnek.

Töltsd fel az étrendedet rengeteg fehérjével, sőt, már a napot is indítsd egy proteinben gazdag reggelivel. Jó választás például a tojás vagy a natúr joghurt, hiszen ezek fehérjéi ellátnak energiával, hosszabban laktatnak, mint a szénhidrátok, segítik mozgás mellett az izmok épülését, és ráveszik a szervezetedet, hogy zsírt használjon fel.

A rostban gazdag ételek remekül csökkentik az étvágyat. A rostok ugyanis csak nagyon kevés kalóriát biztosítanak, lassan dolgozza fel őket a szervezet, és ha vizet fogyasztasz utánuk, akkor még meg is dagadnak, így kellemes teltségérzetet biztosítanak hosszan. A kalóriaszegény táplálékok közül kiemelkedő a zellerszár, míg kollagént az avokádó, a káposzta, a piros gyümölcsök és az olajbogyó tartalmaz sokat.

A vízfogyasztás fontosságát a diéta alatt nem lehet eléggé hangsúlyozni. A folyadékpótlás nemcsak az anyagcserét tartja pörgésben, de a gyomornak is teltséget ad, sőt, elkerülheted vele az olyan helyzeteket, amikor a tested a szomjúságot keveri össze az éhséggel. A víz bevitele során a legfontosabb, hogy a szükséges mennyiséget - két és fél-három litert - jól elosztva, poharanként vidd be, így egyenletesen biztosított az ital étvágycsökkentő hatása.

A fűszerek között is akad olyan, ami csökkenti az éhséget. Jó példa erre a fahéj, melyből finom teát készíthetsz. Ugyancsak érdemes az ételeket csípős ízekkel fűszerezni, hiszen ez is segít a zsírégetésben, míg a menta aromája az egyik legerősebb étvágycsökkentő íz, így a rágógumi, az étkezések utáni fogmosás vagy a mentás fűszerezés is nagyon erősen ajánlott.

A spenót speciális összetevői csökkentik az éhségérzetet, ugyanis tilakoidot tartalmaz, ami jó hatással van az emésztőrendszerre, és növeli a teltség érzését. A zöld levelekben található magnézium, kalcium és foszfor pedig segíti a fogyókúra alatt az ásványi anyagok pótlását.

A fokhagyma nemcsak az epe, hanem a máj működését is serkenti. A gyógynövényként is számontartott kéntartalmú fűszerzöldség felpörgeti az emésztést és erősíti az immunrendszert.

Nagyon sokszor a fokozott étvágy hátterében tápanyag hiány áll. Különösen igaz ez azokra, akik össze-vissza esznek, készételeket fogyasztanak, kerülik a zöldség és gyümölcsfogyasztást. Bizony ilyenkor csökken a szervezet vitamin, ásványi anyag, aminosav, enzim, fehérje és rostszükséglete, melyeket a mindennapi biokémiájához használna fel.

Ha naponta 5-6 alkalommal eszel, de egyszerre nem többet, mint az ökölbe szorított kézfejed, egyenletes vércukorszintről gondoskodsz, ami csökkenti az étvágyat. A napi többszöri étkezés az anyagcserét is kedvezően befolyásolja, mert tehermentesíti az emésztőrendszert, és az emésztésben szerepet vállaló májat.

Kardio vagy erősítés?

Elég kényes és mondhatni állandó vitatéma, egymás győzködése a sportolók között, különösen a hölgyeknél, pedig nem vagyunk egyformák és egyáltalán nem biztos, hogy mindenkinek a testépítés vagy épp a futás vonzó. Nézzük a jó oldalait ezeknek az edzésformáknak. Vita nélkül.

A visszahízás lehetséges okai

Sok ideiglenes sikeres diétázó akkor veszíti el a motivációját, amikor elkezd visszahízni. Nem csoda, hogy lankad a kedve annak, akire annak ellenére, hogy látszólag betart minden előírást, elkezdenek visszakúszni a kilók. De mit ront el az, aki a diéta ellenére hízik?

A természetesen vékony nők titkai

Ha nem is titkaik, de közös jellemzőik vannak a vékony testalkatú, karcsú nőknek, nyilván lehet egyfajta genetika és örökölhető hajlam is, de számtalan vékony hölgy nem a genetikának köszönheti kecses vonásait, s nem nádszálkarcsú felmenőkkel rendelkezik, sokkal inkább néhány olyan trükknek, amelyeket mi is elleshetünk tőlük.

Miért kell sport alatt megfelelően frissíteni és hol ronthatjuk el?

Aki rendszeres sportol, edzéstervet követ, netán versenyzik, pontosan tudja, hogy a frissítés és azok szabályainak betartása elengedhetetlen, ha eredményesen, hatékonyan, de legalábbis sérülésmentesen, hosszútávon szeretnénk sportolni.

A zöld tea áldásos hatásai

A zöld tea a világ egyik legnépszerűbb frissítő itala, mely az ősi Kínából származik, és innen terjedt el egész Ázsiában, majd szerte a világon. A zöld tea népszerűségének oka, hogy nemcsak élénkítő hatású, hanem alacsony koffeintartalmú, egészséges és finom ital.