Menü

Télen is fontos a sport

A testmozgás nem csak mentálisan fejti ki jótékony hatását. Igaz, valóban oldja a stresszt, a szorongást, javítja a hangulatot és egyfajta elégedettséget és boldogságérzetet ad a felszabaduló szerotonin miatt.

Mindezek mellett azonban fizikai állapotunkat és befolyásolja. Fokozza például a bőr vérkeringését, aminek köszönhetően több tápanyag jut el a sejtekhez, fokozódik sejtszinten az anyagcsere, ennek következtében pedig megszabadulunk a felesleges anyagoktól.

Általánosságban elmondható, hogy jótékony hatással van a keringési rendszerre. A szívfrekvencia, vagyis pulzusszám rendszeres mozgás hatására csökken. Egy edzett személy pulzusa testmozgás hatására lassabban emelkedik, mint egy edzetlené. A szív mérete is megnövekszik egy sportolónál, hiszen a nagyobb fizikai terhelés következtében több vért kell pumpálnia a testbe. Összességében igaz, hogy a mozgás érrendszerre kifejtett pozitív hatása révén a rendszeresen sportolóknál csökken a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázata.

Azonban nem csak a keringésünknek tesz jót a sport. A tüdőkapacitás és a légzés is javul rendszeres mozgás hatására, fokozódik az anyagcsere és az emésztés, jótékony hatással van a szexuális teljesítményre és felmérések szerint csökkenti az emlőrák kialakulásának veszélyét.

Ez mind nagyon meggyőző érv a mozgás mellett, télen azonban mégis hajlamosak vagyunk elhanyagolni. Pedig nem csak az előbb felsorolt hatásai miatt lenne érdemes télen is rávenni magunkat. Sokat segíthetünk például a szervezetünknek kivédeni a tipikus téli megfázásokat, influenzákat azzal, ha sportolunk, mivel a testmozgás az immunrendszert is erősíti.

Téli sport alatt nem kell rögtön a síelésre gondolni, bőven megteszi valami jóval egyszerűbb is. Ha például valaki nem szeretne kimenni a hidegbe, rengeteg otthon is végezhető tornagyakorlat létezik. Még csak felszerelés sem kell hozzá, csak egy kis elhatározás.

Ha valakinek a nyár hangulata hiányzik, érdemes lehet kipróbálni egy úszóbérletet egy fedett uszodában. Akinek egy kis motivációra és mások bíztatására van szüksége, annak talán testhezállóbb egy csoportos edzés a konditeremben.

Természetesen életkornak és fizikai állapotnak megfelelő mozgásformát válasszunk, hiszen nem az a cél, hogy túlerőltessük magunk és ártsunk a szervezetünknek. Rengeteg lehetőség közül választhatunk, akár már az is sokat számít, ha csak heti 3-4 alkalommal sétálunk egy fél órát.

A kalcium szerepe a fogyásban

Nem csak a csontok egészégéhez nélkülözhetetlen a kalcium, a fogyás sem működik enélkül megfelelően.

Sajt a diéta alatt – igenis lehetséges

Általában, ha diétáról van szó, a sajt szóba sem jöhet. Azonban vannak olyan sajtok, amik kevesebb zsírt és több fehérjét tartalmaznak, így beleférnek a diétába is.

A nyirokmasszázs segít a fogyásban

Mielőtt belevágnál egy méregtelenítő, fogyasztó terápiába, tisztában kell lenned vele, hogy a kézi kezelésekkel semmi nem veheti fel a versenyt. Ugyanis egy jó szakember tudni fogja, hogyan is bánjon a testeddel. Felismeri, hogy mire is lenne szükséged valójában, és ha kell javaslatokat is ad neked. Célzottan ki tudja tapintani azokat a pontokat, amiket egy gép nem fog érezni és nem is fog veled kommunikálni az esetleges problémáidról.

Ezt teszi a cukormegvonás a testeddel

Manapság egyre többet próbálják száműzni a cukrot az étrendjükből, ami bár egészséges, viszont nem árt tisztában lenni a mellékhatásokkal.

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.