Menü

"Én aztán nem fogok futni!", avagy 10 ok, amiért mégis!

Tudom, hogy a futás szó hallatán sokan azonnal tiltakoznak és hárítanak, de higgyétek el nekem, aki 400 méterrel kezdte a kocogást (majd megállapítottam, hogy köszönöm, én ebből nem kérek) hogy igenis megfertőződhet vele az ember, sokat fejlődhetünk tőle, egyre komolyabb szintekre léphetünk, egyre jobban bírhatjuk az iramot és főleg: rengeteget kaphatunk a futástól!

Néhány ok, hogy - amennyiben egészségi állapotunk engedi -, megpróbáljuk ezt a sportot: nem kerül pénzbe. A futásra nem kell pénzt áldoznod. Te bárhol, bármikor ingyen futhatsz. Igaz az fontos, hogy legyen egy megfelelő futócipőd, de nem feltétlen kell a legdrágább futópólókban és kiegészítőkben kocognod, a legtöbb sportcuccom ma is használtruha üzletekből származik és meg kell, hogy mondjam, nagyon jó minőségű darabok!

Mint épp most említettem: bárhol, bármikor végezhető. Ez az egyik legjobb dolog benne, hogy nem helyhez kötött, ezért nem kell aggódnod, hogy nyaralás vagy utazás során, hogy fogod megoldani a testedzést. Nem kell súlyzókat a táskába pakolnod, sem edzéstervet írnod. Elég egy futócipő és irány a környék! Általában, ha nyaralunk, én már korán elindulok kocogni, s mire ébred a család, már felfedeztem a nyaralóhely összes látnivalóját. Ennél változatosabb mozgásforma nem is kell!

A futás kiváló "én-idő". Minőségi óra, önmagammal. A futás az egyik legmeditatívabb sportok egyike. Különösen akkor, ha a természetben gyakoroljuk. Miközben a testünket átmozgatjuk, a lelkünk is feltöltődik.

Egyszerű. A futás garantáltan az a sport, amihez nem kell bonyolult koreográfiát elsajátítani, hiszen ez az egyik legelemibb mozgás. Természetesen fontos a helyes testtartás, a megfelelő futástechnika, de alapjában véve könnyen és gyorsan elsajátítható.

Hatékony zsírégető. Akár zsírégető, akár állóképesség-fejlesztő edzésről van szó, a futás az egyik leghatékonyabb módszer. Érdemes pulzusméréssel edzeni, kiválasztani a céljainknak és képességeinknek megfelelő pulzuszónát, tempót, időt, s indulhat is a zsírégetés, avagy állóképesség fejlesztés. Amennyiben most kezdtük a futást, érdemes lassú kocogással kezdeni az első edzést, gyaloglással felváltva.

Tele van lehetőségekkel, kihívásokkal. Amikor valaki eljut odáig, hogy évek óta a futás szerelmese, érdemes újabb célokat kitűzni, akár hosszabb távot vállalni, akár a tempót növelni, terepen futni. Lehet fartlek, vagy intenzív intervall edzéseket végezni, de akár erősítő gyakorlatokat is be lehet építeni az edzésbe, azonban mindenképp jó ötlet "elcsábulni" néhány futóversenyre. Igazi kihívás s még nagyobb élmény!

A futás mindent átmozgat. Szinte tetőtől talpig, minden izomcsoportunkkal beszállunk ebbe a mozgásformába, rendkívül jól formálja a combokat, vádlit, de remek a hasra, törzsre, még karra is. Ha jól csinálod, akkor a teljes test dolgozik, azonban nagyon fontos, hogy minden edzést alapos bemelegítéssel indítsunk és nyújtással fejezzünk be.

Egészségesebbé tesz! A rendszeres futásnak számos pozitív élettani hatása van, ezért is nagyon fontos a betegségek megelőzésében és gyógyításában. Remekül erősíti az immunrendszert és felpörgeti az anyagcserét. Mint minden mozgást, a futást is fontos megbeszélni a háziorvosunkkal.

A világhálón a futás számtalan előnyét felsorolják, azonban az egyik legfőbb ajándéka a futásnak, hogy boldoggá tesz. Boldogsághormonok szabadulnak fel, stressz- és unaloműző, kikapcsol, feltölt. Egy óra, amikor együtt lehetsz magaddal, a gondolataiddal, a terveiddel és az álmaiddal.

Megpróbálod?

5 saját testsúlyos gyakorlat, ami gyönyörű alakot farag

A saját testsúlyos gyakorlatok előnye, hogy nem igényelnek eszközt, ez az eszköz már adott - a saját test súlyát használják az erősítéshez. Az alábbi gyakorlatok ráadásul egyszerre több nagyobb izomcsoportot is megmozgatnak, ezzel maximalizálva a hatékonyságot.

Tippek a fogyáshoz idősebb korban

A fogyás nem csak a fiatalok problémája, hanem idősebb korban is aktuális lehet a súlyvesztés kérdése. Azonban ilyenkor több oka is lehet az elhízásnak, és figyelni kell arra is, hogy tényleges zsírt adjanak le, ne pedig izmot veszítsenek. Mi most arra keressük a választ, hogy hogyan lehet idősebb korban súlyt leadni úgy, hogy ne jöjjön vissza egyből és ne is járjon szigorú koplalással.

Hogyan adjuk le az ünnepek alatt felszaladt kilókat?

A karácsonyi időszak alatt biztosan felkúszhat az emberre 2-3 kg plusz, de akár jóval több is, hiszen ilyenkor sokkal több a finomabbnál finomabb főétel és sütemény is, az üdítőitalokról nem is beszélve. Az ünnepek után könnyedén azon kaphatjuk magunkat, hogy az a nadrág, ami addig könnyedén ránk jött, most feszül rajtunk

Kinesis– az otthoni edzés újdonsága

A Kinesis tulajdonképpen egy változatos edzés, falra szerelt csövek segítségével, melynek legnagyobb előnye, hogy a legegyszerűbb alapgyakorlatoktól kezdve az egészen összetett mozgáskombinációkig mindenki megtalálhatja a neki való szintet és típust a 360 fokban forgatható zárt kábelrendszerrel. A gyakorlatokat így egy háromdimenziós térben végezhetjük.

Ez történik ha 30 napig vizet iszol

A test, a szervek, a szövetek, a sejtek, víz nélkül nem tudnak élni és működni. Ha vizet iszol, fantasztikus dolgokra számíthatsz. Sokaknak nehézséget okoz a megfelelő mennyiségű víz elfogyasztása, de megéri odafigyelni rá.