Menü

Az agnózia típusai

Az agnózis görög eredetű szó (jelentése: tudás nélküli, ismeret nélküli), az észlelési rendszer zavarát jelenti. Kialakulásának fő oka az agyi struktúrák károsodása, amit okozhat sérülés, daganat, valamint az agy azon területeinek degenerációja, amelyek az információk elemzéséért és szintéziséért felelősek.

Mi egy coach feladata?

Sok helyen találkozhatunk coach-okkal, ez a szakma egyre szükségesebbé és népszerűbbé válik, de talán teljesen egyértelmű mindenkinek, hogy mit is csinál egy coach, mi a feladata. Nézzük ki ő és mit csinál?

Korai zenei nevelés fontossága

Születésünktől kezdve megvan az a képességünk, hogy észleljük a dolgok zeneiségét. Sőt, ez a képességünk segít minél hamarabb megérteni a világ történéseit. Talán nem is olyan véletlen, hogy összehangolódásnak nevezzük az újszülöttekkel való kezdeti összecsiszolódást. Számukra még ez az elsődleges információforrás, és ennek további támogatása a fejlődési területek mindegyikére pozitív hatással lesz.

ADHD felnőttkorban

Sokan nem tudnak róla, de az ADHD azaz a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar nemcsak gyermekkorban létezik, hanem felnőttkorban is előfordulhat. A felnőttkori ADHD legtipikusabb tünetei a hiperaktív jegyek (belső nyugtalanság, állandó mozgékonyság) és az lobbanékonyság, türelmetlenség.

Az autizmusról

Az autizmus meghatározása a múlt század közepén történt azonosítását követően jelentős változáson ment keresztül az elmúlt hetven évben, és feltehetően a mai elképzeléseink sem véglegesek.

Ki a coach, és hogyan dolgozik?

Bizony ma már sok helyen találkozhatunk coachokkal, ugyanis ez a szakma egyre elterjedtebbé válik Magyarországon, mégsem teljesen egyértelmű mindenkinek, hogy mit jelent. Ki az a coach és mit csinál?

Az önbizalom fejlesztésének lépései

Mi az önbizalom? Az önbizalom tulajdonképpen a saját képességekbe és a tehetségbe vetett bizalom. Az önbizalommal rendelkező ember könnyebben képes megbirkózni az akadályokkal, a problémákkal.

Mi az integrációs zavar

A szenzoros integrációs zavar elméletét a 70-es évek elején dolgozta ki egy gyermekpszichológus. Az integrációs zavar lényege, hogy az agy nem képes megfelelően működni, ami különféle magatartásbeli, beilleszkedési és tanulási zavarokat okozhat.

Módszerek a hatékony tanuláshoz

A magyarok átlag életkora 75 környékére tehető. Ebből rosszabb esetben 8, jobb esetben pedig legalább 16 évet tanulással töltünk. Tanulni azonban nem mindenki szeret, és nem is egyenlő hatékonysággal tud. Egyes tanulási technikák és módszerek viszont bizonyítottan megkönnyítik a tanulást.

Önfejlesztő applikációk

Mai rohanó világunkban sokszor a saját dolgainkat is nehéz fejben tartani. Nincs időnk órákat olvasni, kikapcsolódni, de főleg nem önfejlesztő tevékenységeket végezni. Napjaink igényeihez igazítva, szinte mindenre van már applikáció, így az önfejlesztésre is van tömörített megoldás.

Énekelj a gyermekednek!

Az éneklő édesanya, vagy nagymama érzelmileg pozitívan hat a gyermekre, felkelti a figyelmét, kíváncsivá teszi, megnyugtatja, fejleszti, s még egy bensőségesebb kapcsolat is kialakul.

Hogyan fejlesszük a gyermekünk finommotorikai képességét?

Kicsit aggodalomra ad okot, ha azt halljuk a szakembertől, hogy „fejleszteni kell a gyermekünk finommotorikai képességét”, hiszen első hallásra valami bonyolult tevékenységnek tűnhet. Pedig nem az!

Mesevilág, avagy olvassunk-e a gyerekünknek?

Manapság, amikor rajzfilmek és animációs filmek sokasága áll rendelkezésre ahhoz, hogy gyermekeink életét színesítsék, joggal merül fel a kérdés, hogy az olvasás ugyanolyan fontos-e még most is, mint régebben. Ha te is tanácstalan vagy, hogy mikor és mennyit kell olvasnod, vagy egyáltalán célszerű-e, akkor érdemes végigolvasnod.

Ne segíts neki!

Helikopterszülőnek nevezte Vekerdy Tamás a túlgondoskodó szülőket, akik helikopterként köröznek a gyerekeik körül minden pillanatban. A helikopterszülők nem olyan túlféltő, túlgondoskodó szülők, akik még a fiatal felnőttkorba átnyúlóan is szeretnék irányítani gyermekük minden percét, ügyes-bajos dolgait.

Tanulj gyorsan!

Mindig történik az emberrel olyan, hogy nem tud felkészülni egy vizsgára, dolgozatra, zárthelyire. Kevés az idő, terjedelmes az anyag, rossz a módszer, kicsi a hajlandóság. Mégsem feltétlenül egyessel kell, hogy végződjön ez a kálvária.

Üldöz a szerencsétlenség?

Szörnyű érzés már az ötödik tányért összetörni a héten, a sokadik alkalommal felbukni a küszöbben? Mikor minden kicsúszik a kezeid közül, és teljesen elveszíted az irányítást, megkérdezed magadtól, hogy ennek mi az oka? Íme, néhány válasz.

Tud-e akárki jól énekelni?

Ha választani lehetne, mindannyian szép, csilingelő hangot választanánk magunknak. De nem mindenkinek adatik ez meg valóban. Viszont, a hiedelmekkel ellentétben, az énekhang viszonylag jól fejleszthető.

Ha tehetséges a gyerek…

Hogyan ismerjük fel a tehetséges gyermekeket, hogyan segíthetjük őt, egyáltalán ki számít tehetségesnek? Érdekes témára kerestük a választ.

A fiúk és a lányok egyformán sikeresek a matematikában

Annak ellenére, hogy a fiúk és a lányok egyformán teljesítenek matematikából, a matematikához való hozzáállásban feltűnőek a nemek közötti különbségek, észrevételek.

Viták az anyóssal – egészségtelen?

Az internet, a filmek, és még az életünk is, teli van anyósviccekkel. És szinte mindenki át tudja érezni, el tudja képzelni őket. A humor segít ennek a fontos, társadalmilag elterjedt problémának a kezelésében, no de egészségtelen-e ez a fajta viccelődés? Vagy a vita sokkal károsabb?

Mit is nevezünk EQ-nak?

Az EQ, vagyis érzelmi intelligencia az IQ későn felfedezett része. Általában, aki szuper intelligens, az az érzelmeit is helyén tudja kezelni. Hogyha egy ember felhalmozott lexikális tudással rendelkezik, viszont szociális kapcsolataiban nem korrekt, a konfliktusokat sem tudja jól kezelni, akkor kiegyensúlyozatlanná válik. A boldog élethez 20 százalék IQ és 80 százalék EQ szükséges.

A műveltséghez társított gondolatok

Műveltnek lenni régen kiváltság volt. Az uralkodócsalád és a főurak gyermekei rengeteg olyan dologban részesültek, melyben mások nem: nyelveket tanulhattak, zenélhettek, könyveket olvashattak. Ma már egyik sem elérhetetlen, talán épp ezért nem is próbálja mindenki elérni. De vajon nincs divatja már a műveltségnek?

Előttünk a megoldás, és mégsem élünk vele...

Életünk nehéz helyzeteiben, kríziseiben tanácstalanul állunk: mit is tehetnénk? Kétségbeesve keressük a megoldást, és mégis, amikor előttünk a lehetőség, akkor egyszerűen képtelenek vagyunk megragadni. Kiderül, hogy mi is ennek az oka.

Tanulásteszten jártunk a gyerekkel

Küzdünk a gyerekkel az iskolában, nehézkesen megy a tanulás. Akármennyit is gondolkodtunk, nem tudtuk megállapítani, mi lehet a valódi probléma. Magasak az elvárásaink? A gyermek nem kompatibilis az iskolarendszerrel? Indokolják-e a képességei a megélt gondokat? Megpróbáltunk utánajárni a Pedagógiai Szakszolgálat segítségével. "Élménybeszámoló".

Nagyobb hangsúlyt kell fektetni a helyesírás fejlesztésére

A technika előrehaladtával romolhatnak a gyerekek és felnőttek helyesírási készségei. A digitális világ több okból is veszélyt jelenthet erre a műveltségelemre: a gyerekek szabadidejükben olvasás helyett számítógéppel, okostelefonnal foglalják le magukat.