Menü

Súlyzókat a magasba!

Sokáig keresgéltem, hogy mi az a sport, amit szeretek, és még hosszabb ideig tartott, amire sikerült rávennem magam, hogy valóban elkezdjek mozogni. De beleugrottam a mélyvízbe, pontosabban a súlyok közé, és vettem egy kondibérletet, valamint fogadtam egy személyi edzőt. Cikksorozatom révén velem jöhettek a sport világába.

Kardiót vagy súlyzókat válasszunk, ha fogyni szeretnénk?

Évtizedek óta ismert az a hagyományos felfogás, miszerint a kardió edzés a legjobb, ha fogyni szeretnénk. Közben megismerkedhettünk a súlyzós edzésformával is. De vajon melyik a hatékonyabb?

Legyen kedvünk mozogni!

Milyen edzésformát válasszunk? Tényleg nem érdemes elkezdeni futni, ha nem tudunk legalább 20 percet egyhuzamban lefutni? Hogyan határozzuk meg az ideális mozgásformát? Itt vannak a válaszok.

Mozdulj rá! – Interjú Czanik Balázzsal

Harmadik alkalommal került megrendezésre a Mozdulj rá! elnevezésű esemény Csongrádon. Itt kérdeztem Czanik Balázst, a capoeira aerobik megalkotóját a mozgás és az életmódváltás fontos kérdéseiről.

Az edzés mellett fontos a pihenés

Mi az, amit a legtöbben elfelejtenek azok közül, akik rendszeres testmozgást végeznek, akár rövid, akár hosszabb ideje? Igen, nem más, mint a pihenés különböző formái. Pedig a testnek erre is szüksége van, és az egyensúlyi állapot eléréséhez bizony ez is hozzátartozik.

Kerékpárra pattant a háromszoros Nemzetközi Fitness Kupa győztes

Nem sportágat váltott Gyulai Krisztián háromszoros Nemzetközi Fitness Kupa győztes - a Junior Fitness Világbajnokság ezüstérmese csupán kipróbált egy új edzéstervet. A példamutató, precíz, lelkes Arnold Classic Győztes sportoló ismét nagy célokat tűzött ki 2017-re, már áprilisban két versenyen is megméretteti magát.

Nem elég megfogadni, tenni is kell érte!

Eljött az újévi fogadalmak ideje. Gyakoriak ilyenkor az egészséggel kapcsolatos célkitűzések is, főleg a nagy karácsonyi lakomák után. A tapasztalatok szerint azonban nehezen tudjuk hosszú távon is betartani azt, amit megfogadtunk. Vajon mi ennek az oka, és mit tehetünk érte, hogy tartósan is a céljaink mentén tudjunk haladni?

Hogyan és mennyit sportoljunk várandóság alatt?

A szakmai protokoll szerint a 12. terhességi hét betöltéséig nem ajánlott semmilyen edzés a kismamák számára. Az első trimeszter ugyanis igen érzékeny periódus bizonyos szempontból, bár a gyakorlatot nézve az is igaz, hogy sokszor már majdnem le is telik ez az időszak, mire egyáltalán kiderül a várandóság.

10 egyszerű szokás az egészségesebb életért

Tudjuk, hogy az egészséges ember nem dohányzik, normális testsúllyal rendelkezik, mozog, és egészségesen étkezik. Ugye milyen könnyűnek hangzik? Iktass be a mindennapjaidba tíz egyszerű dolgot, hogy egészségesebb lehess!

Mi az a sok piros folt az olimpiai sportolókon?

Most ért véget a 2016-os riói olimpia, miközben felmerült egy kérdés a sportrajongók körében, figyelve a versenyzőket. Vajon mik azok a piros foltok a sportolók testén?

Reggeli edzés? Könnyű mondani! De hogyan vidd véghez?

Terveztél egy kis edzést estére, de valami közbejött - egy randi vagy egy határidős munka, és ott mintha elszaladt volna előled a napi mozgás. Ha folyton ez történik veled, egyetlen logikus megoldás létezik: tedd át az edzést reggelre! De hogyan?

A magas intenzitású intervallum edzés (HIIT) top 10 előnye

Mit ne lehetne szeretne ebben az edzésformában? Ahogy a neve is sugallja, számos intervallumot foglal magában – ezek rendszerint magas intenzitásúak -, biztosítva ezzel azt, hogy a maximumot tudjuk kihozni az edzésből.

Változni akarsz? Így érdemes elkezdeni a sportolást!

Ma már mindenféle információ elérhető az interneten keresztül, a helyes táplálkozásról, és a különféle mozgásformák, illetve gyakorlatok helyes kivitelezéséről is. Mégis sokféle buktatója lehet, amikor laikus módon elkezdünk például edzeni.

6 edzőterem a világban, amitől eláll a lélegzeted

Autóroncsok között súlyzózni Kijevben? Agancsok között falat mászni Japánban? Vagy éppen gyárak tetején jógázni? A testmozgás formában tart és feltölt, a legextrémebb helyszínekkel viszont még különlegesebb lehet az edzés. Ha igazi sportőrült vagy, akkor ezekre a helyszínekre érdemes egyszer ellátogatnod!

Rendszerben az egészség

Sokaknak okoz komoly problémát az, hogy hiába a motiváció, nem tudják megtalálni az időt és a helyet a testmozgásra.

Sportolás okosórával

Rengeteg sportolót látunk, akik okostelefonnal segítik az edzéseiket. Nem is hiába, hiszen sok információhoz jutnak a különböző applikációk révén. Most már egyre elérhetőbbek az okosórák, amik hasonlóan okos funkciókkal rendelkeznek, de még könnyebb használni őket testmozgás közben.

10 ok, hogy miért sportoljunk

Számtalanszor hallottuk már: „Az edzés pozitív hatással van a szervezetre.” De mit jelent ez valójában? Ha motiváció kell, íme tíz ok, ami a testmozgásra biztat.

Divat, hogy mit sportolunk?

Sporttrend - igen, létezik ilyen, és itt most nem a fittneszruházatra gondolunk. A divat jelentősen meghatározza, hogy mit sportolnak az emberek.

Pénzfüggő az egészséges táplálkozás?

Gyakran halljuk azt a kifogást, hogy valaki azért nem él egészséges életmódot, mert az drága. Utánajártunk, hogy vajon igaz-e ez az állítás. Vizsgáljuk meg anyagi oldalról: mennyire kell kinyitnunk a pénztárcánkat az egészségünk érdekében?

Egyszerű és hatékony edzésforma

Az utóbbi időben egyre nagyobb divatja van a saját testsúlyos edzésformának, amelyet persze nem most találtak ki. Inkább mondhatjuk úgy: újra felfedezték ezt a típusú tréninget.

Edzem és többet eszem…?

Ehetek-e többet, ha sportolok? Ez itt a kérdés. Sokan abba a hibába esnek, ha elkezdenek edzeni, hogy azt gondolják: „úgyis lemozgom!” – de vajon ennek mennyi létjogosultsága van?

Rendhagyó edzésnapló – kezdek belejönni?

Rendhagyó edzésnaplónk következő részében arról olvashatnak, hogy milyen az, amikor valaki kezdő az edzőteremben, de már kezd ráérezni, milyen is rutinként sportolni, kondizni. Jó…

Kardió, vagy erősítés? Mindkettő!

Nagyon fontos kérdés a megfelelő edzésmódszer kiválasztása. Már csak azért is, mert ez meghatározhatja kitartásunkat.

Rendhagyó edzésnapló – sportolás a személyi edzővel

Kezdőként az edzőteremben – a helyzet kicsit vicces, de mégis jó élmény. Ez volt az első alkalom, hogy személyi edzővel sportolhattam, nem bántam meg. Ugyanezt csak bátortalanul mertem kijelenteni, amikor az izomláztól a lépcsőn is kihívás volt felmenni.

Rendhagyó edzésnapló - első nap az edzőteremben

Mi a helyzet, ha egy teljesen kezdő nő elkezd konditerembe járni? Nem, nem lesz hirtelen kerek a feneke, és nem fog azonnal mosolyogni, miközben tíz kilós kettlebellel guggol. De azért az élmény már csak a mozgás és változás miatt is felemelő.

Ezt próbáld ki! - sparrowbag

Hazánkban egyelőre nem túl ismert, viszont érdekes edzésforma a sparrowbag, amelyet homokkal töltött zsákokkal végezhetünk.

90 napos átalakító program a LifeTiLt-en

A LifeTilt egy blognak indult, mára pedig már igen komoly vállalkozássá nőtte ki magát. Nemrégiben meghirdették a 90 napos átalakító programjukat, amelyet Zsófi nyert, akinek saját bevallása szerint 20 kilótól kellene megszabadulnia.

Közösségi sportolás anyukáknak (is)

Akinek gyereke van, babysittere/gyerekfelvigyázója pedig nincs, az tudja, hogy a sportolást nem is olyan egyszerű megvalósítani a kicsi(k) mellett. Ezért jött létre a „Gyerünk anyukám” mozgalom, amelynek az eseményeit a weben és a facebook-on is követhetitek, és otthon tornázhattok, de virtuálisan közösen a többi édesanyával.

Már megint mi ez a hülyeség?

Új őrület van kibontakozóban az interneten. Az úgynevezett plank (magyarul hídtartás) önmagában nem hülyeség, de arra, amire most használni akarják, nagyjából értelmetlen. Ráadásul megtévesztő és potenciálisan veszélyes.

Tele vannak az edzőtermek az első negyedévben

Mindenki megújult lelkesedéssel áll az újév előtt, és tele vagyunk fogadalmakkal. A tapasztalatok szerint az első negyedévben tele vannak az edzőtermek az új, most még lelkes sportolni vágyókkal, tavaszra azonban a legtöbbek lendülete csökken, és csak azok maradnak, akik komolyan gondolják az életmódváltást.

Nem szabad elcsábulni

Sok ember hajlamos túlenni magát sportolás után, aminek az az elsődleges oka, hogy úgy érezzük, elcsábulhatunk, hiszen edzettünk.

Érdemes otthon sportolni?

Ma már a házi sporteszközök igazi tárháza áll rendelkezésére azoknak, akik konditerem helyett jobban szeretnek hazai pályán edzeni, gyakorolni. Otthoni sport pro, és kontra.

Hiba gondolkodás nélkül sportolni

Hiába sportol valaki rendszeresen, ha nem figyel oda arra, hogyan, milyen körülmények között végzi a mozgást. Néhány, aprónak tűnő hiba elronthatja az egész lényegét.

Eddzünk, hogy okosabbak legyünk!

A testmozgásról régóta tudják, hogy az egészségünk mellett a hangulatunkra is pozitív hatással van. A legújabb kutatások szerint ezek mellett az agyi teljesítményt is növelheti.

Sport: jóból is megárt a sok

Sok szó esik a rendszeres sportolás fontosságáról, ám arról már kevesebb, hogy mi az a mennyiség és minőség, ami már bizony árthat is. Az árulkodó jelek.

Kinect – mozgásélmény kütyümániásoknak

Ki ne hallott volna már a Playstation-ről? Millió amerikai filmben láthatjuk, ahogy gyerek és felnőtt ül kontrollerrel a kezében a kanapén, és játszik, nyomkodja a gombokat, miközben száguldozik a virtuális világban. Hasonló eszközök a Nintendo és az Xbox is

Elkezdeni könnyű, fenntartani nem

Az edzést nem elkezdeni nehéz, hanem folytatni. Azaz, hiába van meg a motiváció, aki rosszul fog hozzá a dologhoz, megnehezíti, rögösebbé teszi az egészséges életmód eme elengedhetetlen feltételéhez vezető utat.

Mi az a crossfit?

Az utóbbi időben egyre inkább előtérbe kerülnek azok a szabadidős mozgásformák, amelyek a látvány, a méret és izombeli növekedés helyett a személyes teljesítőképesség minél hatékonyabb kiaknázására helyezik a hangsúlyt.

Fussunk télen is!

Az eddig tapasztalt enyhe tél megkönnyíti a szabadban sportolók dolgát, ráadásul az ezekben a hónapokban „felszedett” fittség később még jól jöhet.

Barbi és a Csillagok Háborúja

Nem, nem Chewbacca szerepét kaptam meg, bár lassan elég hosszú hajam lesz már hozzá. Lesz szó kicsit az edzés kihagyásról, azok káros hatásairól, aztán a Nagy Visszatérésről, motiváltságról, ölöm é bódottságról.

Mozgás és nyugalom: thai chi

Kínában, Japánban, sőt az Egyesület Államok nagyvárosainak parkjaiban gyakran látni kisebb, nagyobb, fiatalokból és idősekből álló csoportokat, amint lassú mozdulatokkal edzik testüket. Ezek a csoportok thai chi gyakorlatokat végeznek.

Pole fitness, a szexis sport

Egy sportág, amit nyugodt szívvel állíthatunk, hogy mind a férfiak, mind a nők körében kezd egyre nagyobb népszerűségnek örvendeni, persze más-más okokból.

Elfogadás-így könnyebb az élet

Dicséretes, ha valaki szeretne magán változtatni és ezért tesz is valamit. De érhet-e el komolyabb eredményt, ha már az elejétől kezdve nem tudta magát elfogadni?

Ezt próbáld ki: zumba

Az „Ezt próbál ki” című sorozatunkban újabb és régebbi mozgásformákat mutatunk be hétről-hétre. Ezúttal egy napjainkban divatos, táncra épülő sportolási lehetőséget, a zumbát mutatjuk be.