Menü

Vitaminok: mit mivel mikor és hogyan

A vitaminokkal kapcsolatos legfontosabb kérdések, melyeket érdemes tisztázni mielőtt elkezdjük szedni őket: a mikor, a mit mivel és a hogyan.

A túlevés okai – az önszabotálás okai

Gondolom ismerős a szituáció, amikor belekezd valamibe – legyen az egy diéta, fitness program, nyelvtanulás, egy új projekt – elérsz benne egy bizonyos szintet és vagy leragadsz ott, vagy visszaesel egy korábbi szintre (pl. visszahízod az összes leadott kilót vagy félbehagyod a nyelvtanulást, projektet). Ezt persze csalódás követi vagy akár önszidalmazás, önutálat is.

Orális allergia szindróma

Az orális allergia szindróma valamilyen táplálékra adott helyi allergiás reakció, ami akár felnőtt korban is kialakulhat.

Édes, mint a méz

Van, aki a kávéjába teszi, mások az arcukra kenik, teában ismert leginkább, de süteményekhez is használjuk, meg úgy egyénként is, ki hinné, hogy mi mindenre jó a méz!

A hidratálás és vízfogyasztás fontossága

A rendszeres vízfogyasztás nagyon fontos, főleg az utóbbi napokban érkezett hőség miatt, de miért is fontos ez és mire érdemes figyelni a vízfogyasztást illetően?

A lecsökkent fizikai aktivitás és a táplálkozás kapcsolata

Sajnos napjainkban a gyermekeinknek kevesebb lehetősége van a mozgásra, sportolásra az iskolán kívül, mint korábban. Sok esetben nem nincs meg a lehetőség kerékpárral iskolába járni, az iskolatáskát gyalogszerrel húzni, vonni, cipelni.

Mivel segíthetjük az elalvást?

Forgolódunk az ágyban, gondolkodunk, jár az agyunk, nem tudunk elaludni, reggel pedig kialvatlanul ébredünk, nehezen kelünk fel, rosszul indul a nap, fáradtak vagyunk. Ismerős? Az alvásproblémáknak sok oka lehet, azonban jó eséllyel orvosolhatóak!

Az alultápláltság, mint étkezési zavar

Napjaink leggyakrabban előforduló népbetegsége az elhízás, szinte a csapból is az folyik hogyan fogyjunk le, legyünk fittebbek, vagy éppen vékonyabbak. Azonban keveset hallani a legalább ennyire komoly zavarról, az alultápláltságról.

Hatékony zsírégető praktikák

Bár a zsírégető praktikák és fogyókúrás módszerek palettája igen színes, van néhány alapvető szabály és fortély, melynek betartásával úgy irányíthatod táplálkozásodat, hogy az valóban az adott célt, ez esetben a karcsúság elérését, illetve egészséged megőrzését szolgálja. Íme, a legfontosabbak.

Ne ajándékozz húsvétra élő nyuszit!

A nagy vásárlásban sok szülő felelőtlen döntést hoz és úgy vásárol élő állatot, hogy nyuszit, csibét, hogy a gyermek pillanatnyi boldogságának eleget tegyen, az ajándékozás hevében nem gondolva az állattal járó felelősségről

A pisztácia egészségre gyakorolt hatásai

A pisztácia (Pistacia vera) a szömörcefélék családjába tartozó, lombhullató fa. Kétlaki, vagyis külön fán vannak a hím- és a nőnemű virágok.

Koleszterin gyermekkorban

Magyarországon köztudottan szinte minden második felnőttnek magas a koleszterinszintje, ami szív-és érrendszeri problémákhoz vezethet, azonban az megdöbbentő adat, hogy már az 1-3 éves magyar gyermekek fele is több koleszterint fogyaszt az ajánlottnál.

Mínusz kilók, de milyen áron?

A fogyás, az áhított alak elérése ma is rengeteg embert érint, akik a legkülönbözőbb diétákkal akarják lefaragni a felesleget. Legtöbbször ezek a fogyókúrák inkább ártanak az egészségnek, mintsem segítsenek megszabadulni a plusz kilóktól.

Nyáron fogyni? Lehet!

Nyáron mindenki szeretne gátlások és komplexusok nélkül strandolni, azonban ez nem mindenki számára lehetséges, hiszen rengetegen elégedetlenek az alakjukkal. Ám a megoldás nem az, hogy nem járunk strandra, nyáron is lehet fogyni. Aki nem hiszi, próbálja ki.

A vegán étrend veszélyei

Vegánnak lenni nem csupán bátor, de nagyon egészséges is. Főképpen akkor, ha valaki megfontoltan csinálja. A húsmentes életmód mellett a tejtermékeket is száműzni egy étrendből nem lehet egyik pillanatról a másikra. Bizonyos szabályokat be kell tartani, melyeket ha figyelmen kívül hagysz, nagy gondok lehetnek belőle.

A hosszú élet esszenciája

Az, hogy mennyire becsüljük meg az időnket, milyen minőségű életet élünk csak és kizárólag rajtunk múlik. Viszont génjeink nagyban befolyásolják az időtartamot és a betegségek kockázati tényezőit. Hogyha odafigyelünk a testi-lelki harmóniánkra és munkálkodunk rajta, akkor akár még arra is lesz lehetőségünk, hogy a dédunokánkat a kezünkbe tartsuk. A következőkben megtudhatod milyen praktikákra érdemes odafigyelned ahhoz, hogy ez megvalósuljon.

Édesség krumpliból? Igen!

Édesség egy krumpliból? Igen! Az édesburgonyáról gyűjtött tapasztalatok és receptek mindenkinek jól jöhetnek, akik foglalkoznak azzal, hogy mit esznek.

A biztos alapok

Sokszor gondoljuk azt, hogy az egészséges életmódhoz illetve a fitt formánkhoz, csinos külsőnkhöz megannyi drága dolog szükséges, azonban a legfontosabb feltételei a testi és lelki egészségnek valójában nem kerülnek semmibe. Csupán nyolc dolog kell hozzá!

Érdekességek a spenótról

Gyermekkorunk rettegett főzeléke sokkal egészségesebb, mint azt valaha gondolnánk. De, vajon tényleg Popeye-nek köszönhetjük a népszerűségét?

Mit eszik a vega? Mit eszik a vegán?

A hétköznapi szóhasználat szerint vegetáriánus az, aki nem eszik húst. Ez azonban korántsem ilyen egyszerű, lássuk csak, hogy milyen különbségek vannak a vegetáriánus táplálkozási formák közt?

Édességvágyunk rejtett okai- talán ez egy betegség jele?

A cukoréhség és a leküzdhetetlen édességvágy mögött nem biztos, hogy a saját gyenge ellenállási képességünk az ok. Ha gyakran érzünk szinte leküzdhetetlen vágyat a magas cukortartalmú élelmiszerek iránt, könnyen lehet, hogy rejtett probléma áll a háttérben.

Ha szelíd, akkor egészséges is

Hogy miről is van szó? Természetesen a gesztenyéről, amelyről gyakran megfeledkezünk, pedig nemcsak ízletes, hanem egészséges kiegészítője is lehet étrendünknek.

Csak odafigyelés kérdése

A nyugati világban, a fejlett országokban általában nincs gond a gyermekek ellátásával, táplálásával, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a fiatalok mindent megkapnak, amire szükségük van fejlődésükhöz. Mire kell odafigyelni?

Egészséges ételek – vagy csak reklám az egész? A reggeliző gabonapelyhek

Az előzőekben megvizsgáltuk a reklámokkal leginkább megtámogatott ételeket és italokat, így foglalkoztunk a teljes kiőrlésű gabonafélékből, és a növényi olajokból készült ételekkel, nagyító alá tettük a gyümölcsleveket és sportitalokat, valamint a népszerű müzli szeleteket.