Trükkök, amivel rávesznek az online vásárlásra
A reklámok folyamatosan jelen vannak az életünkben. Nehéz definiálni egy olyan jelenséget, ami ennyire intenzíven jelen van mindennapjainkban, mint a hirdetés. A marketing és a reklámok fő célja a meggyőzés, a rábeszélés, manipulálás.
Bébiétel, színdiéta, szélsőséges módszerek! Drasztikus sztárfogyókúrák!
Csinos hölgy rettentően vidáman, friss salátával teli tálból eszik, kezében villa, és
hibátlan csillogó, vakító fogsor. Ki ne ismerné ezeket a diétás reklámképeket? A baj sohasem a diétával van, hanem sokkal inkább azzal, ha valaki drasztikus módszerekhez folyamodik.
Legrosszabb reggelik
Mitől lehet rossz egy reggeli? Nos, például attól, hogy hirtelen megemeli a vércukorszintet: gyorsan megéhezünk utánuk. aki cukorbeteg, vagy inzulinrezisztenciában szenved, nekik különösen fontos, mikor mit esznek, mit reggeliznek.
Mit tehetünk orrdugulás ellen? Házipraktikák!
Amikor eldugul az orrunk és nem kapunk levegőt, akkor gyors és azonnali segítségre van szükségünk! Eddig ez egy reklámszlogenre hasonlít, de tény, hogy megnehezíti mindennapjainkat, munkavégzésünket, ha nem kapunk levegőt rendesen, ettől pedig a fejünk is megfájdulhat, a közérzetünkre is kihat.
Tippek az egészséges étkezéshez a mostani drágulás mellett
Mindannyian tapasztaljuk nap, mint nap az árak folyamatos drágulását, ám emellett is lehet törekedni a tudatos bevásárlásra, hogy étrendünk egészséges keretek között maradhasson. Nehéz beszerezni a zöldséget, gyümölcsöt, mert néha a pénztárcánk nem teszi lehetővé ezek megvásárlását, ám segít néhány tipp a tudatos életmódhoz.
Az Elf Bar káros hatásai
A feltehetően Kínában gyártott Elf Bar a dohányzás legújabb generációja. Röviden ez egy előre folyadékkal feltöltött, akkumulátorral ellátott, eldobható elektromos cigaretta, különböző számú szívási kapacitással, többféle ízben, amelyhez még egy gombot sem kell megnyomni. Kedvezőbb az ára, mint a hagyományos cigarettának, vagy az IQOS által előre töltött cigarettáknak. Azonban káros hatásaira már a hazai piacon történő berobbanását követően egyből elkezdték felhívni a figyelmet.
Tanulást segítő-serkentő szerek, vagy káros szokások?
Beszéljünk kicsit a tanulási serkentőszerekről! Vajon ezek mennyire károsak, milyen gyakran használjuk őket, tényleg segítenek?
Mosás takarékosan, okosan!
Ismerős az a mondás, hogy a szennyes mennyiségét elnézve, nálunk lakik még egy család, akikkel még nem találkoztunk…. szinte van, hogy egy egész álló nap megy a mosógép, a mosószeres flakon meg kéthetente ürül. Drága mulatság.
Környezetbarát takarítás - vegyszermentesen
A környezetbarát takarításra talán sokan gondolnak úgy, mint valami drága úri passzióra, azonban sem nem úri dolog, sem nem drága, pont az a lényege, hogy számos vegyszert nem veszünk meg.
Szépüljünk belülről!
Talán kevésbé hirdetett vagy ritkábban emlegetett dolog, hogy belülről legalább annyit tehetünk a bőrünk épségért és szépségéért, mint külsőleg, a drága kozmetikumokkal. A márkás holmik mit sem érnek, a belső támogatás nélkül. Mégis mit értünk azon, hogy szépüljünk belülről?
Miért fontos a hyaluronsav?
Sokszor mondjuk, hogy mi bizony nem dőlünk be a csodát ígérő krémeknek és kozmetikumoknak, hiszen jól tudjuk, nincs ilyen szer, mégis eladhatóvá válik egy kence, ha több divatos kifejezéssel ruházzuk fel.
Miként termelhetünk kevesebb háztartási hulladékot?
Tanulmányok szerint egy ember - nem egy háztartás! - egy év alatt átlagosan 5 tonna szemetet termel. Ez borzasztóan sok, még belegondolni is ijesztő. A szelektív hulladékgyűjtés nem újkeletű, s nem is bonyolult, mégis a legjobb megoldás az lenne, ha sokkal kevesebb szemetet termelnénk. Hogyan?
Miért hiszünk előbb a csodaszerekben, mint egy életmódváltásban?
Mindig a könnyebb út a csábítóbb. A kényelmesebb megoldás a szimpatikusabb. A csodalevesporok nem fogják megoldani a súlyproblémát, mégis sokan azonnal elhiszik, elég egy jó marketing, egy jól csomagolt zacskós por, egy dizájnos tasak, egy jól hangzó név. Miért hiszünk előbb a csodaszerekben, mint egy életmódváltásban?
Tippek túlköltekezés ellen II.
Az előző cikkemből kiderült, hogy mit tehetünk azért, hogy kevesebb fölösleges holmi kerüljön a kosarunkba és több pénz maradjon a pénztárcánkban, most pedig a túlköltekezés ellen ígért cikkem második része következik.
Tippek túlköltekezés ellen I.
Ki ne járt volna már úgy, hogy elugrik két dologért a boltba, aztán alig bírja cipelni a sok akciós holmit, mert hát ugye ez most milyen jó árban volt…Hazaviszünk egy halom felesleges holmit, mikor a hűtőből az előző se fogyott el, aztán csodálkozunk, hogy kifolyik a kezünkből a pénz. Figyeljünk néhány bolti trükkre, amivel vásárlásra csábítanak bennünket.
Használjunk vitaminokat, étrendkiegészítőket nyáron?
Valószínűleg nagyanyáink korában elintézték volna a témát annyival, hogy számtalan idénygyümölcs és zöldség, illetve természetes napfény és friss levegő áll rendelkezésre, minek a sok szintetikus bogyó, ám azért ez a mai világban sajnos nem állja meg a helyét.
Reformélelmiszerek fenntartásokkal
Az étrendkiegészítők, reformélelmiszerek fogyasztása nemcsak sportolók és nehéz fizikai munkát végzők számára hatékony, azonban amikor egészséges ételekről és reform nasikról, meg fitt müzliszeletekről és tápláló zabszeletekről beszélünk, akkor érdemes megnézni a termékek összetevőit is.
Reklámok és a gyermekkori elhízás
A legtöbb reklám valami olyan hirdet, ami hizlal, ami cukros, ami lisztes, vagy zsíros, vagy tele töménytelen kalóriával, ám mindenesetre gyors egészségtelen élvezettel, a következmények nélkül. Egy hatéves nem érti, miért kéne spenótot ennie, mikor a neki ott a boltban a tejszelet meg a mogyorókrémes keksz, sokkal finomabb, s kit érdekel egy alma, ha kaphatna pudingot is, meg chipszeket.
Mondd ki: hialuronsav
A kollagén és hialuronsav fontos és nagy hatékonyságú szépségmolekulák. Vajon miért fontosak ezek a szervezetben és hogyan lehet pótolni?
A fiatalokat jobban érdekli, hogy néznek ki, mint az egészségük
A testképzavar nem újkeletű, azonban az félelmetes, hogy a fiatalok többsége azzal foglalkozik, hogy ebédszünetben – iskolai menza kínálatát elutasítva – valami gyors megoldással (péksütemény, chipsz, kóla, cukros szénsavas üdítő, pizza) orvosolja az éhségét. Az számít, hogy gyorsan és kényelmesen jóllakjanak, de az, hogy mit esznek, azzal nem foglalkoznak.
Teszteld a mikródat!
Ha az ember beleássa magát a mikrohullámú sütő használatának előnyei és hátrányai című témába, vagy utánanéz a mikrohullámú sütő ártalmainak, elolvassa az erre vonatkozó cikkeket és tanulmányokat, teljesen tanácstalanná válhat a használatát illetően.
Beetetés
„Aki kicsit is laikus, simán eladhatnak neki pár reklámmal és egy jól kitalált marketinggel egy csomó fittnek hazudott cukros vackot, a formánk, és a pénztárcánk rovására.”
Ami összeköt
Hallottuk már a nevét a reklámokból, a legkülönfélébb márkák dobják piacra készítményeiket, s mind ajánlja, a legtöbb arckrém alapanyaga, porcvitaminok alkotóeleme, de valójában mi ez és mire jó, egyáltalán kell nekünk, és ha igen, miért is?
Mennyire hatékony a koffeines sampon?
Néhány éve nagy sikerrel tört be a piacra a koffeines sampon. Kopaszodó férfiak milliói vásárolták nagy reményeket fűzve hajkoronájuk visszaszerzéséhez. Még ma is nap mint nap találkozunk a reklámmal a televízióban, az újságokban, a plakátokon, de eszünkbe jutott-e már az, hogy vajon tényleg annyira hatásos-e ez a szer, mint gondoljuk?
Környezettudatos élet
Mennyire fontos az Ön számára, hogy környezettudatosan éljen? Szeretne a jelenleginél környezettudatosabban élni? Hallott már a szelektív hulladékgyűjtésről? Ön szelektíven gyűjti a háztartási hulladékot? Hallott már a komposztálásról?
Perifériás befolyásolás
Egymásra sokféleképpen lehetünk hatással, akár szándékosan, akár véletlenül. De ha szándékosan próbáljuk meg valamilyen vélemény-változtatásra rávenni a társunkat, az manipulációnak számít. És ha minket próbálnak befolyásolni, fontos, hogy felismerjük.
Reklámok, és azok veszélyei – legyünk tudatosak!
A reklámok önmagukban nem veszélyesek. De ha általuk átalakítjuk a saját gondolkodásunkat, az már sokkal veszélyesebb. Nem azért, mert egyszer rossz döntést hozunk, hanem mert a cselekedeteink mechanizmusa a fejünkben megmarad, és mi sokszor fogjuk ugyanazt a hibát elkövetni. Legyünk tudatosak és kritikusak!
Legyél trendi
Legyél trendi! Ez ilyen egyszerű. Csak néhány női magazin kell hozzá.
Akciós. Megveszed?
Minden harmadik magyar rendszeresen vásárol fölösleges dolgokat - olvasom az interneten az egyik legfrissebb kutatás eredményét. Sokan úgy vélik bölcs dolog követni az akciókat, figyelni a kedvezményeket. Ész nélküli költekezés vagy tudatos, akciókat figyelő, kedvezményeket követő tervezett vásárlás? Ez itt a kérdés.
Egészséges tejdesszertek?
Megdöbbentő dolgot derítettek ki a bolti joghurtokról a minap a britek, főleg a gyerekeknek szánt joghurtok óriási cukortartalma került terítékre. Azt hiszem nem kell messze mennünk, itthon is tanulságos körülnézni a boltok polcain. Vajon mennyire egészségesek ezek a nyalánkságok és mivel helyettesíthetjük őket?
Takaríts okosan!
A takarítás és a rendrakás olyan házimunka, aminek nehezen állunk neki és sokszor se eleje, se vége. A takarítás fontos és nélkülözhetetlen, ebben mindenki egyetért. De vajon jól takarítunk?
A női magazinokról – őszintén
Biztos vagyok benne, hogy másnak is szaladt már fel a szemöldöke egy-egy címet, vagy oldalt látva a női magazinok lapozgatása közben – és nem feltétlenül jó értelemben. De mi is a probléma velük pontosan, és miért van piaca mégis?
Téli leárazások vagy átverés?
A rengeteg reklám a valóságban gyakran csalódássá válik. A beharangozott óriási kedvezmények helyett sok helyen csak 10-20 százalékos kedvezményt ígérnek, ennyit pedig az év többi napjaiban is látni. Biztosan annyira leakciózzák az árakat, ahogy hirdetik?
Facebook-ban első, digitális tájékozottságból utolsó...
Érdekes adatokkal szolgálnak az internetkutatók, ami kis hazánkat illeti: a népességhez arányosítva világviszonylatban másodikak vagyunk, akik a legtöbbet használják a facebook közösségi oldalt, viszont összességében digitálisan felkészületlenek és elmaradottak vagyunk.
Nem minden egészséges, ami annak látszik – ne hagyja magát becsapni!
Rengeteg olyan termék sorakozik az élelmiszerüzletek polcain, ami egészségesnek, vagy diétásnak látszik, de sajnálatos módon ezek jó része csupán egy marketingfogás, és az étel csak részben tartalmaz egészséges összetevőket. Cikkünkben felsorolunk néhány figyelemfelhívó példát, hogy Ön is tisztábban lásson!
Negyedik alkalommal rendezték meg a Társadalmi Vállalkozások Napját
Hogy mi is az a társadalmi vállalkozás? Olyan vállalkozásokat jelent, ahol az üzletpolitika ugyanúgy valamilyen innovatív ötleten, üzleti terven, profitorientáltságon alapul, mint egy másmilyen vállalkozás esetében, de a fő célok között az is szerepel, hogy a vállalkozás valamilyen társadalmilag hasznos szerepet töltsön be.
Az elménkbe férkőznek
A reklámok az elménkbe férkőznek. Ezt annyira tudatosan, ügyesen és eredményesen csinálják, hogy hamarosan külön tudományágról beszélhetünk.
Úgy vásárolunk, ahogy akarják?
Sokszor nem is gondolunk bele, hogy az üzletekben semmi sincs csak úgy, véletlenül elhelyezve. Főleg a nagy bevásárlóközpontokban komoly, előre kidolgozott stratégiával torpedóznak minket, befolyásolják döntéseinket, és szükségleteket keltenek bennünk.