Menü

Tippek túlköltekezés ellen II.

Az előző cikkemből kiderült, hogy mit tehetünk azért, hogy kevesebb fölösleges holmi kerüljön a kosarunkba és több pénz maradjon a pénztárcánkban, most pedig a túlköltekezés ellen ígért cikkem második része következik.

Boltkór – napjaink legnagyobb függősége?

Felárazás utáni leárazás, kettő fizet hármat vihet, kamu vásárlási kedvezmények. „Black Friday”: átverés, vagy kihagyhatatlan akciók?

Egyszerű mégis sokoldalú: mi mindenre jó a hintőpor?

Egy klasszikus, szinte minden háztartásban előforduló, abszolút unisex és univerzális termékről van szó, mely számtalan dologra használható. Vajon mi mindenre jó egy hintőpor?

Amit nem érdemes boltban venni

Ma már bármit megvehetnünk a bevásárlóközpontokban, szupermarketekben, azonban van néhány termék, amit nem érdemes a boltokból beszerezni.

Ne vegyél újat!

Vannak dolgok, amikből tényleg nem érdemes, sőt szerintem felesleges újat venni, tökéletesen megteszi a használt is. Miért?

Környezettudatosság iskolaidőben

Környezetünk védelme mindnyájunk feladata, anyagi, társadalmi helyzettől és kortól függetlenül, természetesen igazodva mindenkinek a saját szintjéhez. Sokszor már az is sokat számít, ha figyelünk arra, hogy ne okozzunk kárt.

Filléres trükkök

A szépségipar mindent el akar adni, nem győznek újabb alapanyagokat felfedezni, trendi csomagolásban új piperéket piacra dobni. Pedig, akkor is lehet valaki csinos, szép és ápolt, ha konkrétan ezer forintot szán rá ebben a hónapban, hogy foglalkozzon magával. Nézzük azt az ezrest!

Mennyi vegyi anyagot kentél ma magadra?

Mennyi vegyi anyagot kentél ma magadra? Körülbelül hétfélét. Szakemberek szerint (mert ők biztos tudják) Európában naponta átlagosan körülbelül hétféle kozmetikai terméket használunk. Nézzünk körül a fürdőszobaszekrényben!

Vidd vissza azt a kávéscsészét…

Egy állásinterjún meg kell győznöd a felvételiztetőket, hogy érdemes téged választaniuk, és te vagy a megfelelő ember az állásra! Egy felvételi elbeszélgetésen nagyon sok minden számít!
Mire készülj?

Spórolás kicsi ráfordítással

Az embert a betegségeken és a kötöttségeken túl a legjobban az anyagi helyzete aggasztja. Az elsődleges szempont minden munkavállalásnál, hogy megfelel-e az anyagi stabilitásra való törekvésünk céljára. És ez sokszor nem egy egyszeri kérdés, hanem minden nap feltesszük. Ezért is fontos, hogy az általunk nehéz munkával megszerzett pénzt tudatosan adjuk ki a kezünkből. Ennek a kiadásnak a számontartására és megfékezésére pedig számos módszer van.

A tudatos vásárlás nem pénztárca kérdése

Sok rákkeltő anyagot, „szemét” kaját, adalékanyagot, műételeket és temérdek édességet veszünk, hozzádobunk mindig egy újabb műanyag szatyrot, néhány csokit, kekszet és plusz két nápolyit a fizetésre várva. Nem megvesszük, amit kell, hanem vásárolgatunk. Ha van is cetlink, kétszer annyi termék kerül a kosárba. Miért?

Infuenszer-példaképek – Hol húzzuk meg a privát szféra határát? 2.rész

Az előző részben kifejtettük, hogy lényegében kik az influenszerek, és felmerült a nagy kérdés: vajon miért van rájuk szükség, vagy épp miért nem? Miért jobb talán, ha vannak saját ötleteink, és elgondolásainkat követni, avagy miért nem probléma, ha épp példaképeket keresünk magunknak. Ezúttal az új internetes dimenzió etikai vetületét jártuk körül, hiszen érdekes kérdés, hogy mit szabad, mit illik, és mit nem egy-egy öntevékeny elgondolás kapcsán.

Infuenszer-példaképek – Hol húzzuk meg a privát szféra határát? 1.rész

Hétköznapjaink során mind magánéleti mind munkahelyi okokból gyakran kerülünk telefon, illetve számítógép közelébe. Ha a közösségi média felületein is jelen vagyunk, nagy kérdés lehet számunkra, hogy mit osszunk meg, és mit tartsunk meg magunknak a privát családi életünkből?

Akciós. Megveszed?

Minden harmadik magyar rendszeresen vásárol fölösleges dolgokat - olvasom az interneten az egyik legfrissebb kutatás eredményét. Sokan úgy vélik bölcs dolog követni az akciókat, figyelni a kedvezményeket. Ész nélküli költekezés vagy tudatos, akciókat figyelő, kedvezményeket követő tervezett vásárlás? Ez itt a kérdés.

Mikor mondj búcsút a kozmetikumodnak? – A szavatossági idő

Lelkileg igazán fájdalmas tud lenni, ha egy drága kozmetikumot kell kidobnunk. Mindezt csak azért, mert a szavatossági ideje lejár, viszont a szervezetünk – főleg a bőrünk - meghálálja ezt. Mennyi a kozmetikumaink élettartama?

Mit jelent az, hogy egy termék ”bio”/”organikus”?

Sokan hiszik, hogy a„bio” minősítés az egészséges termékek védjegye. Bár van némi igazság ebben, azért ez így ebben a formában nem állja meg a helyét. Lássuk, pontosan mit takarnak ezek a megjelölések!

Nem minden a címke

Érdemes tudatosítani magunkban: ha meg akarjuk reformálni étrendünket, nem szabad csak és kizárólag a termékek címkéire koncentrálnunk.

Fogyás munka nélkül?

Az emberi természet már csak olyan, hogy szeret csalni. Tudatosan, vagy tudat alatt, ez természetesen az egészségünkre is vonatkozik. Vegyük például a különböző fogyási, diétázási módszereket.

Nem minden egészséges, ami annak látszik – ne hagyja magát becsapni!

Rengeteg olyan termék sorakozik az élelmiszerüzletek polcain, ami egészségesnek, vagy diétásnak látszik, de sajnálatos módon ezek jó része csupán egy marketingfogás, és az étel csak részben tartalmaz egészséges összetevőket. Cikkünkben felsorolunk néhány figyelemfelhívó példát, hogy Ön is tisztábban lásson!

Egészségtelen ásványvizek

A legtöbb országos médium kiemeltként kezelte a héten a hírt, miszerint az Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal több ásványvíz forgalmazását megtiltotta és a különböző áruházakból vissza is hívta a raktáron lévő termékeket.

Az elménkbe férkőznek

A reklámok az elménkbe férkőznek. Ezt annyira tudatosan, ügyesen és eredményesen csinálják, hogy hamarosan külön tudományágról beszélhetünk.

A celebség háttere

Sokan összekeverik a fogalmakat: sztár és celeb. Pedig ezek között sok szempontból hatalmas a különbség, múltban, jelenben és a leginkább a jövőben.

A bevásárlásnál kezdődik

Nem lehet elégszer hangsúlyozni azt, hogy már a bevásárlásnál érdemes tudatosan keresni a megfelelő termékeket. Már ha az egészséges életmód a célunk.