Menü

Van-e olyan, hogy túl sok alvás?

Hogy a kialvatlanság káros, arról mindnyájan hallottunk már, de valahogy sokkal nehezebb elképzelni, hogy létezik túlalvás is. Lehet, hogy csak azét, mert a mai világban a pihenésre is egyre kevesebb időnk jut, ezért el sem tudjuk képzelni, hogy azt túlzásba is lehet vinni.

Táborozás felnőttként

Nem, a tábor nem csupán egy olyan hely, ahová óvodás vagy iskolás gyermekünket küldjük, míg mi a végeláthatatlan munkával küzdünk a nyári időszakban. Táborba az ifjúság is járhat, akik közösségben akarják tölteni az idejük egy részét, és ugyanúgy felnőttek is, akik új élményekkel akarnak gazdagodni.

Relaxáció otthon

Jógára és meditációra járni nem mindenhol van lehetőség, ráadásul ezeknek az alkalmaknak komoly ára is van. Habár az árért cserébe tényleg pihentető nyugalmat kapunk, mégsem mindenhol fér bele ez a keretbe. De ne aggódj, ha nincs lehetőséged vagy időd elmenni egy-egy ilyen alkalomra, otthon is megteremtheted a saját relaxációs környezetedet.

Programok egyedül? Miért ne?

Ha eddig meg voltál győződve róla, hogy egyedül nem lehet jó programokat kitalálni, akkor ezeket a sorokat mindenképp el kell olvasnod. Ugyanis rengeteg érdekes dolgot lehet csinálni egyedül: még nyaralni, pihenni, kikapcsolódni is, nem is beszélve az egyéb, nagyon izgalmas programokról.

Megviselnek a frontok, mit tegyek?

A természet részei vagyunk, folyamatos kölcsönhatásban a környezetünk változásaival, melyek tőlünk függetlenek, de olykor kellemetlenek, zavaróak lehetnek. Ilyenek az időjárási frontok is. Sokakat megvisel.

Hogyan éld túl a vizsgaidőszakot!

Vizsgaidőszakban gyakran összecsapnak a hullámok a fejünk felett, s nem kevés álmatlan éjszakát okoz nappalis és levelezős, munka mellett tanulós diákoknak, hallgatóknak egyaránt a vizsgára készülés terhe. Hogyan lehet túlélni a vizsgaidőszakot?

Adventi készülődés kívül-belül

Ahogy a második gyertyát is meggyújtottuk, kétségbeesve tapasztalhatjuk, hogy milyen kevés időnk maradt karácsonyig. Két hét gyorsan elrepül, ezért, ha még nem tettük meg, ideje egy kicsit magunkra koncentrálni, és a testi és szellemi egészségünkkel, megtisztulásunkkal foglalkozni.

3 ok, amiért vállfájdalom alakulhat ki

A vállfájdalom jelentkezhet hirtelen, vagy kialakulhat fokozatosan, egyre erősödve az évek során is. A kezelésében mindenképpen kulcsfontosságú, hogy feltárd, mi okozza a panaszokat, mert csakis így szüntethető meg tartósan a váll fájdalma.

Te sem tudsz aludni?

Hullafáradtan ágynak esel. Csend, nyugalom, kényelem, gyerekeket is ágyba varázsoltad, végre pihenés! - gondolod. Már elszámoltál százig, ám valamiért mégis a plafont bámulod, nem tudsz aludni, ha mégis óránként felriadsz, folyton az időt nézed,másnap pedig alig bírsz kikelni az ágyból. Ismerős?

Egyszerű megoldások magas vérnyomásra

A hipertónia a fejlett országokban, már mondhatjuk, népbetegségnek számít. A népesség mintegy 15 százaléka szenved tartósan magas vérnyomástól. Évente csaknem 5000 magyar ember halála írható e betegség számlájára. Mik lehetnek a kiváltó okok, s milyen megoldást kínálunk? Cikkünkből kiderül.

A nassolás és ami a háttérben van...

Megőrülünk egy szelet csokiért, sós mogyoróért vagy akár a kettőért egymás után? Vajon miért nassolunk? Valóban éhesek vagyunk, vagy valami egészen másról van szó? Mi lehet az oka a főétkezések közötti evéseknek és hogyan tudjuk kezelni, hogy felesleges kalóriákat fogyasszunk?

Hátrányban az éjjeli baglyok

Vannak emberek, akik este aktívak, reggel pedig nehezen kelnek fel. A szakértők szerint sajnos sok mindenben hátrányt szenvednek, ami az egészséget és a sikert illeti... Miért érdemes egy kicsit korábban lefeküdni?

Relaxálni a suliban?

Az iskolai stressz levezetésének új formáira hívja fel a figyelmet a Magyar Diáksport Szövetség, amely támogatja a személyiségfejlesztésre koncentráló pedagógiai újdonságok gyakorlati megvalósítását.

Augusztus 15. a relaxáció napja

A relaxáció napját, azaz augusztus 15-ét Nagy-Britanniában lazsálós napként is hívják. Használjuk ki ezt a napot, és próbáljunk lassítani a megszokott tempón, engedjük el magunkat, és relaxáljunk picit. Íme néhány hatékony stresszoldó technika!

Tippek gyerekek és tinédzserek alternatív gyógyításához

Amerikai statisztikák szerint a gyermekek közel 12%-a használ valamiféle kiegészítő egészségügyi terméket vagy gyakorlatot, mint például kiropraktikát, mélylégzést vagy jógát. A legtöbb módszer biztonságosnak mondható, ha megfelelően használják, s már a tudomány is vizsgálja ezek megbízhatóságát.

Stressz alatt és stressz után

A stressz mindennapi rizikófaktor lett a modern ember életében. Egyre többet tudunk róla és egyre inkább meg kell tanulnunk védekezni vele szemben.

A meditáció csodája – egyszerűbb, mint gondolnád!

A meditáció jótékony hatásai ma már közismertek: gyógyítja a testet és a lelket, közelebb visz önmagunkhoz. A spiritualitás iránt kevésbé érdeklődők is szeretettel alkalmazzák, akár a jóga kiegészítéseként. Meditálni nagyon egyszerű, nem kell hozzá semmilyen különleges technika.

Katatim imagináció – lélekgyógyítás a saját képzeletünk segítségével

Hallott már a katatim imaginációról? Ez egy olyan pszichoterápiás eljárás, amely során az egyén gyakorlatilag meditatív állapotba kerül, és a lelki vezető segítségével valamilyen képre vetíti rá saját személyiségét, a tudatalattijában rejlő eseményeket, vagy érzéseket.

Kötelező a buli Szilveszterkor?

Hamarosan búcsúztatjuk az óévet, az emberek pedig tanakodnak, hogyan töltsék az év utolsó, és az újév első napját. Néha viszont fárasztó tud lenni a kötelező bulizás, és a világraszóló party elvárásának gondolata. Töltse rendhagyóan a Szilvesztert!

A tudatosság ára

Cikksorozatunk első részében azzal foglalkoztunk, hogy a tudatos gondolkodás önmagunkról, a lelkünkről egyre inkább elterjedni látszik. Mindez szép és jó – de vajon mennyibe kerül, ha valaki el akar indulni a „lelki úton”? Megteheti-e ingyen, vagy egyáltalán megéri-e fizetni érte?

Hipnózis, relaxáció és gyerekvállalás

Hazánkban körülbelül 150 ezer pár küzd fogamzási problémával, az ő esetükben 1 vagy több éve is várat magára az áhított gyermekáldás. Rengeteg test-lelki oka lehet, ha nem jön a baba, ráadásul gyakran a mesterséges megtermékenyítés sem hoz biztos sikert.

A meditáció az élet számos területére lehet pozitív hatással

A meditáció számos jótékony hatása ismert, és egyre több pozitívumát tárja fel például a pszichológia tudománya is. Azok az emberek, akik rendszeresen meditálnak egészségesebbek és boldogabbak.

Egyszerű stresszkezelő technikák a mindennapokra

Ezeket az egyszerű módszereket bevethetjük, amikor a vizsgadrukk eluralkodik rajtunk, amikor egy kihívást jelentő feladat során össze kell szednünk a koncentrációnkat, vagy más stresszhelyzetekben, amikor elvesztjük a kontrollt érzelmeink és testi tüneteink felett.

A zene különleges ereje

A zene és az ének nemcsak kellemes élményt hordoz magában, hanem számos jótékony hatással lehet akár már egészen kisgyerekek esetében.