Menü

Milyen gyümölcsöt ehet, aki cukorbeteg?

Az ajánlások szerint naponta legalább 4-5 adag gyümölcsre van szükség ahhoz, hogy egészségesek legyünk, azonban mi a helyzet azokkal az emberekkel, akik inzulinrezisztenciájuk, cukorbetegségük miatt nem fogyaszthatják ezeket a cukrot tartalmazó, édes finomságokat?

Superfood a hozzátáplálásban

Az úgynevezett „superfood” ételekről már sokat hallottunk, talán magunk is fogyasztjuk őket rendszeresen, a kérdés azonban most az, hogy ezek a táplálékok vajon beilleszthetők a hozzátáplálásba, ha igen, akkor hány hónapos, vagy éves kortól adhatók a gyereknek?

A sárgarépa jótékony hatásai

Finom íze mellett a répa rengeteg béta-karotint, A-vitamint, ásványi anyagokat, és antioxidánsokat tartalmaz. Egészségre gyakorolt hatásai a szemre, bőrre, emésztőrendszerre, és a fogakra is kiterjednek.

Mindennapi csodaszerünk, a Matcha tea

Mostanra már Európában is nagy hírnévnek örvend Ázsia legkedveltebb teája, a Matcha tea. De vajon mitől ilyen felkapott és milyen hatásai miatt szeretik ennyire?

Legjobb bőrfeszesítők a konyhából

A bőr megereszkedésének és a mélyedések kialakulásának több oka lehet, ezek közül valamelyik teljesen természetes és megváltoztathatatlan, azonban egyes folyamatok késleltethetőek az életmódbeli, illetve a bőrápolási szokások módosításával.

Indul az eperszezon!

Itt van lassan az április vége, május eleje! Örülhetünk, hiszen most érik már itthon is sokunk kedvenc gyümölcse, az eper! Édes, egészséges és sok ételhez, süteményhez kiváló kiegészítő vagy összetevő. Forrhat az üst is és készülhet a nagymama legendás lekvárja, vagy a finom szörp!

Mindent a rukkoláról

Miért is szeretjük a salátákat? Mert sok ételhez tökéletesen passzol, egészséges és kalóriaszegény! Van lila, zöld, kerek, hosszúkás, erősebb és semlegesebb ízű. A rukkola abszolút egy tökéletes választás önmagában is de más salátákkal együtt is kiváló!

Mit tudnak a gyógygombák?

Az alternatív gyógymódok felé fordulók körében nem újkeletű a gyógygombák használata. A gyógyhatású gombák évszázadok óta megbecsült gyógymódok közé tartoznak a keleti kultúrában.

Gyógyszer helyett: citrom

A citrom az egyik legsokoldalúbb gyümölcs. Tudod-e, hogy mi mindenre is jó ez a fanyar és savanyú, ám annál értékesebb gyümölcs?

Antioxidánsok a konyhában

Mi az az antioxidáns? Tehetjük fel mindjárt a cikk elején a kérdést. Antioxidáns alatt azokat a természetes vegyületeket értjük, amelyek képesek gátolni, vagy lassítani a káros oxidációs, bomlási folyamatokat.

A kapor, mint természetes inzulin

A cukorbetegeknek nem véletlenül ajánlott a kapor. A fahéj mellett a kapormag is hatékony vércukorszint-csökkentő hatással bír a 2-es típusú diabetesz esetében. Kutatások szerint a kapormag segíti az inzulin termelődést a hasnyálmirigyben

Mi mindenre jó a kókusz?

A hindu néphagyomány szerint 99 féle betegség gyógyítására jó a kókusz. Rostban és ásványi anyagokban gazdag. Tartalmaz magnéziumot, kalciumot, cinket, szelént, foszfort és vasat is. Telítetlen zsírsavakban is gazdag, ezért a szívbetegségek kialakulásának esélyét is jelentősen csökkenti. Kiváló csonterősítő.

Az étcsokoládé jótékony hatásai

Nassolni mindenki szeret, de legtöbbször sajnos egészségtelen, szervezetünkre nézve káros nasikat fogyasztunk. Viszont nassolni egészségesen is lehet… Nézzük hát, hogy az étcsokoládénak, mint nasinak, milyen pozitív hatásai vannak…

A narancsról

A narancs az egyik legkedveltebb déligyümölcs és szerencsére az év minden szakaszában megtalálható a boltok polcain. Magas C-vitamin tartalma mellett még számos más értékes anyag megtalálható benne…

A méz áldásos hatásai

A méz tartalmaz szénhidrátokat, cukrokat, fehérjéket, szerves savakat, vitaminokat, ásványi anyagokat, enzimeket és természetes antibiotikumokat

Női termékenységet segítő smoothie-k

Ha valaki teherbe szeretne esni, akkor a szervezetét a legfontosabb vitaminokkal szükséges ellátni, ezek ötvözete pedig kiválóan érvényesülhet egy-egy smoothieban. A turmixokat mindenféle zöldséggel, gyümölccsel, magokkal, hidegen sajtolt olajakkal el lehet készíteni, ezek a tápanyagok pedig segítik a teherbeesést.

Mit tud a szőlőmag?

Sokszor azt gondoljuk, hogy a szőlő gyümölcshúsa sokkal értékesebb, mint a magja, pedig utóbbi egy valóságos koncentrált tápanyagbomba, ezért népszerű a belőle készített olaj, esszencia, őrlemény és liszt. A szőlőmag köztudottan tele van antioxidánsokkal, s gazdag káliumban, kalciumban, magnéziumban, de egyes nyomelemek, például a molibdén, a mangán, a vas, illetve a réz is vannak benne

A pisztácia egészségre gyakorolt hatásai

A pisztácia (Pistacia vera) a szömörcefélék családjába tartozó, lombhullató fa. Kétlaki, vagyis külön fán vannak a hím- és a nőnemű virágok.

Zöld tea fogyasztás hatásai

Kutatások igazolják, hogy akik rendszeresen fogyasztanak zöld teát, nem csak egészségesebbek, de gyorsabb az anyagcseréjük, és sportolás közben is több kalóriát égetnek el.

A spenót egészségügyi hatásai

A spenót, a tápanyagokat tekintve, valódi kincsesbánya. Energiával tölt fel, hozzájárul a mentális- és fizikai egészségünkhöz, számos betegség megelőzésére és kezelésére alkalmazható.

Használjunk vitaminokat, étrendkiegészítőket nyáron?

Valószínűleg nagyanyáink korában elintézték volna a témát annyival, hogy számtalan idénygyümölcs és zöldség, illetve természetes napfény és friss levegő áll rendelkezésre, minek a sok szintetikus bogyó, ám azért ez a mai világban sajnos nem állja meg a helyét.

Az almaecet egészségre gyakorolt hatásai

Az almaecetet biológiai úton állítják elő, amelynek során az erjesztett almalevet (almabor) fahordókban ecetesen fermentálják. A jó minőségben biztosak lehetünk, ha az ecetből kiérezzük az alma illatát és aromáját, valamint ha egy kissé zavaros, kevésbé tiszta és áttetsző az almaecet.

Mikortól válik betegséggé az egészséges élet?

Lépten-nyomon azt láthatjuk ma, hogy az egészséges életmód címén sokféle áldozatot hoznak emberek, ám sokszor önsanyargatásba torkollik az igyekezet és az odafigyelés. Mikortól számít kórosnak az egészséges életmódra törekvés?

Antioxidánsok – mik ezek?

Az antioxidánsok szervezetünk létfontosságú alkotóelemei. Bizonyos részükhöz csak növényi táplálékon keresztül lehet hozzájutni, más részüket pedig csak állati eredetű ételek tartalmazzák.

A tiszta juharszirup jótékony hatásai

A juharszirupot az amerikai indiánok csak’’édesvíznek’’ nevezték. Manapság már leginkább a mézhez hasonlítjuk. Édes íze ne tévesszen meg senkit, ugyanis egészséges és nem terheli meg annyira a szervezetet sem. Az emberi szervezetre számtalan jótékony hatást képes kifejteni!

Fekete tea jótékony hatásai

Tartózkodsz a kávétól, de eleged van belőle, hogy reggelente zombiként botorkálsz? A fekete tea a barátod! Ízletes, egészséges és még élénkítő hatású is. Már csak az okozhat némi fejtörést, hogy melyiket válaszd.

Vitamin helyett

Egyszerű megoldás bekapkodni reggel pár vitamint és azzal letudni a vitamin – és ásványianyagbevitelt. Nem azt akarom mondani, hogy a multivitaminkészítmények nem jók, de az tény, hogy ha élelmiszer formájában viszed be a vitaminokat és ásványi anyagokat, azzal sokkal jobban jársz! Hogy is kell ezt pontosan? Mondom

Tökéletes nasik bármikor

Az olajos magvak, csonthéjasok olyan „szuperélelmiszerek”, melyeket nyugodt szívvel beilleszthetünk az egészséges étrendbe.

Érdekességek a cékláról

A cékla az egyik legegészségesebb zöldség. Tele van antioxidánsokkal, ásványi anyagokkal, sok vasat, kalciumot, magnéziumot tartalmaz, bővelkedik vitaminokban. Sokan csak savanyúság formájában fogyasztják, de kiváló grillezve húsok mellé köretnek, vagy salátába nyersen lereszelve, a frissen facsart céklalé pedig egyenesen kincset ér.

A zabpehely diétára gyakorolt hatásai

A legmegfelelőbb és legértékesebbnek tekinthető, a sok vitamin és ásványi anyag összetétele, magas tápértéke miatt. Ebben a cikkben az egészséges zabkása szerelmeseinek alapvető kérdéseire fogunk választ adni, amelyek közül az egyik legfontosabb: valóban segít-e megszabadulni túlsúly? És ha igen, hogyan?

Ha kell egy kis energia…

Napi energiaszintünk nagymértékben növelhető, ha bizonyos ételeket fogyasztunk. Nincs szükség három-öt presszókávéra délelőtt és energiaitalokra, drága étrend-kiegészítőkre, elég, ha kipróbáljuk a következő tíz szuperételt!

Étrend-kiegészítők

Ha egy kicsit komolyabban elkezd sportolni valaki, felmerül a kérdés, vajon szükség van-e a táplálék-kiegészítőkre, étrend-kiegészítő szerekre.

Olívaolaj kiváló gyógyhatásai

Az olívaolaj rengeteg zsírsavat és fontos vitamint tartalmaz, vagyis egy nagyon hasznos termék az egészségünkre nézve. Napjainkban Olaszországban és Spanyolországban termesztik a legtöbb olajbogyót. Az olívaolaj az olajfa csonthéjas terméséből előállított zöldessárga, jellemző illatú, kellemes, édeskés ízű folyadék, mely nagyon egészséges.

Csíráztassunk. Mit, hogyan, miért?

Miért kellene csírákat ennünk? Mert a csírák enzimbombák. Magas a vitamintartalmuk mellett jelentős az aminosav-, az enzim-, az antioxidáns- és az ásványi anyag tartalmuk is, ezáltal fontos, értékes tápanyagforrást jelentenek. Megér egy próbát!

A túró szuperegészséges hatásai

A túró számos vitaminban, ásványi anyagban bővelkedik, diétát is felpörgeti. Továbbá probiotikus élelmiszer, amely fokozza a szervezet védekezőképességét, csillapítja a lázat és a bélflórára is pozitív hatást gyakorol.

Memóriajavító táplálékaink nyomában

Ha csak vizsgákra készülsz, vagy csupán hosszan meg szeretnéd őrizni szellemi fittségedet, érdemes a táplálkozásodra is odafigyelned. A következőkben különböző tippeket, praktikákat olvashatsz, amelyek segítségével fejlesztheted memóriádat.

E-számok. Mi micsoda és mennyit eszünk belőlük?

Vannak, akik elszörnyedve pásztázzák végig a termékeken lévő adalék-listát. Mások rá se hederítenek. Jelenleg több mint háromszáz adalékanyagot használnak az élelmiszeriparban. Vajon mennyit fogyasztunk ezekből?

A kávé és minden, amit érdemes róla tudni

Sok olyan termék van, amit naponta fogyasztunk, és nagyon keveset, vagy semmit sem tudunk róla. Honnan származik? Mi minden van benne? Milyen hatással bír? A kávé is egy ezek közül. A benne lévő koffein élénkítő hatásán kívül, kevés egyéb dolog van, amit fontosnak tartunk tudni róla.

A zöld tea hatásai

A tea szerelmeseinek a zöld tea csak egy a sok közül, amelyet fogyaszthatnak többféleképpen. De, aki eddig nem fogyasztotta, annak is érdemes néha napján meginni egy csészével.

3 bevált házi megoldás napallergiára

A nyári napsugarak megérkezésének sajnos nem mindenki tud egyformán örülni. Az aki napallergiától szenved, és a meleg megérkezésével azonnal pöttyök jelennek meg a bőrén is, biztos, hogy kicsit kevésbé várta a jó időt. Szerencsére vannak olyan módszerek, amikkel a napallergia tünetei enyhíthetőek, így a napallergiások is élvezhetik a nyarat.

Az öregedés – 2. rész

Legtöbbünk, talán legnagyobb félelme: az öregedés. Kinek a szépség elmúlása, kinek a halál közeledése miatt, de egy biztos, senki sem szeretne megöregedni.

Bőrszépítő ételek

Az örök fiatalságot ígérő, borsos árú fiatalító krémek helyett nem ártana olyan ételeket, zöldségeket, gyümölcsöket fogyasztani, amik támogatják külsőnk felé irányuló fáradhatatlan törekvéseinket. Életmódunk nemcsak formánkra és immunrendszerünkre hat, hanem bőrünk állapotát is nagymértékben befolyásolja. Fogyasszunk bőrszépítő ételeket!

Napi 15 perc arcgimnasztika a feszes arcbőrért

Ha a testedzés az izmok tónusát növelve feszesebb testet eredményez, miért ne lehetne ez igaz az arcnál is? Talán már hallottál az arctorna áldásos hatásáról. A következőkben áttekintünk néhány „ráncfelvarró” gyakorlatot.

A tél rubinvörös csodája - Ezért együnk gránátalmát!

Sokan szeretik ezt a fanyar-édes gyümölcsöt, lássuk egészségünkre gyakorolt hatását!

Kávé - inni, vagy nem inni, az itt a kérdés!

A kávéfogyasztás egészségességéről szóló viták bizonyos időközönként újra és újra fellángolnak. Tartották már az impotencia és az elmebaj okának éppúgy, mint mennyből kapott gyógyszernek. Lássuk, mi szól mellette és mi ellene!

Ezt kell tudnod az ősz emblematikus gyümölcséről, a szőlőről!

Az ősz egyet jelent a szüreti időszakkal. Sokak kedvenc gyümölcse a szőlő, lássuk, mit mindent érdemes tudni róla, s milyen jótékony hatásai vannak!

Ezért egyél almát!

A friss gyümölcskínálat nyár után már jóval kisebb, mint néhány hónappal ezelőtt. Kétségtelenül a hazai télálló alma a legnépszerűbb ebben az időszakban. Mit tudunk róla, miért érdemes fogyasztani?

Harc a károsító szabadgyökök ellen

Oxigén, oxidáció - ezt, mintha már hallottuk volna kémia órán... De ki emlékszik arra már?! Azt viszont tudjuk, hogy az antioxidáns jó nekünk. Mindegy, hogy étel vagy arckrém, ha antioxidáns van benne, akkor az valami nagyon klassz dolog lehet. Tisztázzuk, hogy pontosan mi is ez az antioxidáns-dolog.

Ribizli – előnyök és egy könnyű, nyári édességrecept

Gyerekkorom egyik emlékezetes gyümölcse volt a ribizli. A nagyszüleim kertjében lévő két-három bokor képe még mindig tisztán él a fejemben. De mégis mire jó a ribizli vagy másik nevén vörös ribiszke?

Mindent, amit a rozmaringról tudni érdemes

Mindannyian használjuk a rozmaringot, tudjuk milyen alakot ölt a természetben, és hogy hol vegyük le a polcról az üzletben. De vajon ismerjük-e minden jótékony hatását?

Nyersen, sütve és főzve

Tele van antioxidánsokkal, egészséges, télen is könnyű hozzájutni, ráadásul a kisgyermekeknek is adható. Mi az?

Nem elég a mozgás, kell hozzá energia is

Teljesen mindegy, hogy mi sportolásunk célja, a megfelelő táplálkozást mindenképpen párosítanunk kell az alkalmazott mozgásformával, így lesz teljes az új életmód.

Egészséges folyadékpótlás dinnyével

A dinnye az egyik legközkedveltebb gyümölcs kis hazánkban. Nem véletlenül, hiszen nagyon egészséges, és arra is kiválóan alkalmas, hogy a nyári melegben növekvő folyadékigényünket pótoljuk vele.

Rágcsáljon goji bogyót a kicsattanó egészségért

Hallott már a goji bogyóról? A világ egyik legegészségesebb gyümölcse az aktuális kedvencünk, ugyanis hihetetlenül széles körű egészségjavító és fiatalító hatással rendelkezik.

Érdemes figyelni az ételek és a vitaminok ORAC értékét

Az O.R.A.C. érték egy ’97-ben elfogadott szabványrendszer, ami azt jelzi, hogy az adott élelmiszer, vagy vitaminkészítmény milyen mértékű antioxidáns hatással rendelkezik. Ennek az értéknek is érdemes utánanézni, ha sejtmegújító hatású ételeket, vagy táplálékkiegészítőket keresünk.

Süssünk céklával egészséges és finom sütiket!

A cékla mint olyan eléggé megosztó „személyiségű” zöldség: általában vagy nagyon szeretik az emberek, vagy egyáltalán nem. Süteménybe keverve a megfelelő arányban azonban csakis az előnyeit élvezhetjük a jellegzetes ízhatás nélkül: puha, lágy, kissé krémes-szaftos állagú finomságot kaphatunk, amely ráadásul nagyon egészséges is.

Szőlőmag-szerelem

Manapság a szőlővel kapcsolatosan leginkább arról hallhatunk, hogy az egyik legmagasabb kalóriatartalmú gyümölcs, és értékeit tekintve cukorbetegeknek nem javasolt a fogyasztása.

Fogyassza az élet italát, a matéteát!

Sokak számára nehezen fogyasztható a zöldtea, túlzottan természetes, „fű-szerű” íze miatt. A maté még nekik is ajánlott, ugyanis az átlagos zöldteákhoz képest kellemesebb az íze, bár sokan kesernyésnek mondják, és nagyon egészséges. Nyáron lehűtve kiváló frissítő, ráadásul a reggeli kávét is kiválthatja

Az aztékok is algát használtak

Sok szó esett már az oldalon a szuperélelmiszerekről. Bármilyen furcsa, gyakorlatilag az alga is ide tartozik, a szupertáplálékok közé. Bár előbb jut róla eszünkbe az akvárium, vagy a kerti tó tisztításának fontossága, a gyógyító hatása nem elhanyagolható.

Az értékes alma

Ilyenkor, tél derekán a különböző déligyümölcsöknek van szezonja, és az olyan táplálékok, mint az alma kissé háttérbe szorulnak. Méltatlanul, mert az almafogyasztás több szempontból is előnyös.

Egészséges ételek – vagy csak reklám az egész? A sportitalok és a müzli szelet

Előző cikkeinkben már foglalkoztunk a gyümölcslevekkel és a teljes kiőrlésű gabonafélékből készült ételekkel, Megpróbáltuk felfedni mit is tartalmaznak. Ám ezeken kívül még számos egészségesnek kikiáltott élelmiszer pontosan az ellenkezője annak, amit a reklámokkal teletűzdelt élelmiszeripar állít, köszönhetően ezeknek a rendkívül sikeres hirdetési kampányoknak.